KTM Owners Forum banner

300 TPI 'Kaart' Schakelaar

38K views 42 replies 18 participants last post by  TQRS  
#1 ·
Heb net een aanbetaling gedaan voor een 'normale' 300 EXC TPI, omdat ik geen 6 Days kan vinden.

Zou hier over twee weken moeten zijn.

Is de 'map'-schakelaar de moeite waard om te monteren? Ik weet dat hij alleen de ontsteking verandert, niet de 'map'. Op mijn oude 2008 300EXC kon je nauwelijks het verschil merken.

Weet iemand hier of er een merkbaar verschil is tussen de twee instellingen?

#3 ·
:rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao::rotflmao:

#4 ·
Net een aanbetaling gedaan voor een 'normale' 300 EXC TPI, omdat ik geen 6 Days kan vinden.

Zou hier over twee weken moeten zijn.

Is de 'map'-schakelaar de moeite waard om te monteren? Ik weet dat hij alleen de ontsteking verandert, niet de 'map'. Op mijn oude 2008 300EXC kon je nauwelijks het verschil merken.

Weet iemand hier of er een merkbaar verschil is tussen de twee instellingen?
Als het een 2018 is, verandert het alleen tussen twee ontstekingscurves. Naar mijn mening niet de moeite waard om te kopen.

Op de 2019 is het anders, het verandert tussen maps in plaats van ontstekingscurves.

#17 ·
Ik heb een mapschakelaar op mijn 19 .... niet veel info want ik heb maar 1,5 uur gereden en ben toen op vakantie gegaan ... heb de schakelaar niet verplaatst ... Ik kom terug met feedback ....... D3 heeft de nieuwste kaarten etc. geladen en de powerparts schakelaar gemonteerd voor ÂŁ70

#18 ·
Ik heb een mapschakelaar op mijn 19 .... niet veel info omdat ik maar 1,5 uur heb gereden en toen op vakantie ging ... de schakelaar niet heb verplaatst ... Ik kom terug met feedback .......
D3 heeft de nieuwste kaarten etc. geladen en de powerparts-schakelaar van ÂŁ70 gemonteerd
Bedankt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Hoe zal ik 'weten' welke versie van de kaart in de ECU zit, mijn motor komt van Premier bikes maar staat momenteel nog in Oostenrijk, hopelijk komt hij eind volgende week of begin de week erna bij hen aan.

Zullen degenen die deze week uit de fabriek komen niet met de nieuwste kaart worden geladen of is dat wishful thinking??

#21 ·
Hier gaan we, dat heb ik van een KTM/HQV-dealer. 2019 TPI 300's kunnen twee kaarten geĂŻnstalleerd hebben die je met de mapschakelaar kunt veranderen. Hetzelfde geldt voor 2019 HQV's.

#26 ·
Hier gaan we, dat heb ik van een KTM/HQV dealer. 2019 TPI 300's kunnen twee kaarten geĂŻnstalleerd hebben die je kunt veranderen met de mapschakelaar. Hetzelfde geldt voor 2019 HQV's.

Steveman.

Bedankt voor de info, ik ga nu een mapschakelaar regelen.

Ik neem aan dat je geen foto van die hele pagina hebt?

In de alinea hierboven denk ik dat de sportkaart wordt beschreven, maar ik zou het graag in zijn geheel willen lezen, indien mogelijk?

#23 ·
Ziet er hetzelfde uit als de 18's. Ik heb Sports geladen 08. Als ik een mapschakelaar had en hem op 2 zou zetten of de stekker eruit zou trekken, zou ik de 07-ontstekingcurve krijgen, maar alle andere 08-toewijzingen behouden. De 08-kaart is echt mooi. Het is niet alsof je je armen eraf gaat rukken.

#29 ·
Je kunt geen 2 maps in de ecu laden. Je hebt één map geladen en de mapschakelaar werkt precies hetzelfde als voorgaande jaren.

Dus volledige vermogensinstelling in positie één of gesloten circuit en zachtere vermogensinstelling in positie 2 of open circuit
Zoals onze oude antieke fietsen met carburateur

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#33 ·
Als de 2019's twee kaarten hebben, betekent dit dat ze een volledig nieuwe ECU moeten hebben. Ik denk dat dat wel vermeld zou zijn toen ze de updates voor 2019 opsomden.
Ik kon de pagina niet van de dealer krijgen. Hoe dan ook, het is wat hij zei en hij kan zich vergissen. Maar zo ja, hoe begrijp je dan wat er in de handleiding hierboven staat?

#41 ·
Op de Welsh heb ik gewisseld tussen kaart 1 & 2 op mijn 300....heb de sportracer kaart geladen. Voelde ik veel verschil....ja, genoeg om de motorfiets te kalmeren voor de strakkere test / als ik wat vermoeider werd, of bij de controles wilde ik energie besparen, dus voor mij 100% de moeite waard.