KTM Owners Forum banner
61 - 80 of 278 Posts
Dat doet me denken aan de vroege XR600-motoren - de olietoevoer naar de kop was slechts een druppel bij stationair toerental, er waren behoorlijke toeren nodig om genoeg olie te krijgen om daar rond te spetteren. Dus mensen die de gewoonte hadden om hun motoren warm te laten draaien en ze vervolgens te laten scheuren, veroorzaakten voortijdige klepslijtage in vergelijking met degenen die opstapten en gewoon rustig reden terwijl hij opwarmde.
Ik zeg niet dat dat het probleem of de oplossing is voor de 7/890, maar het was hetzelfde soort "oliedruppel bij stationair toerental".

Het doet me vermoeden dat KTM nokkenassen en zelfs koppen vervangt, omdat dat in ieder geval gemakkelijk mogelijk is. Het is niet zo gemakkelijk voor hen om de hele kop/het oliesysteem opnieuw te ontwerpen. Dus misschien zijn nokkenassen nu gewoon een slijtageonderdeel om een slecht motorontwerp goed te maken...

Doet me vermoeden dat KTM nokkenassen en zelfs koppen vervangt, omdat dat in ieder geval gemakkelijk mogelijk is. Het is niet zo gemakkelijk voor hen om de hele kop/het oliesysteem opnieuw te ontwerpen. Dus misschien zijn nokkenassen nu gewoon een slijtageonderdeel om een slecht motorontwerp te compenseren...
Misschien zit er iets in, misschien is het wel zo dom als een cilinderpakking, het vervangen van nokkenassen onder garantie pakt goedkoper uit....

Ik ga over een paar weken mijn smt controleren en ik zal hem starten met de cover eraf om te zien hoe de oliedruk en -stromen zijn tijdens het draaien. Net een 350 freeride afgemaakt die hetzelfde probleem had, dat een van de nokkenassen ronddraaide op de startmotor, maar het was prima toen hij draaide omdat het de verste oliegalerij van de andere 4 was.

Dat doet me denken aan de vroege XR600-motoren - de olietoevoer naar de kop was slechts een druppel bij stationair toerental, er waren behoorlijke toeren nodig om genoeg olie te krijgen om daar rond te spetteren.
Het zou zoiets kunnen zijn, het lijkt erop dat ze zelfs bij het starten een goede flow kunnen produceren, als het eenmaal draait en het nog steeds niet zo was, dan zou de oliedrukwaarschuwing verschijnen, aangezien de oliedrukschakelaar zich in de kop bevindt.
Dus een lage flow van de nokkenasjets tijdens het draaien, maar een goede druk bij de kop moet een verstopping in de kop betekenen, net voor de nokkenasjets.

Of het zou kunnen betekenen dat sommige motoren zwakke oliepompjes hebben en dus de schade die we nu zien, allemaal is veroorzaakt tijdens het starten.

Het zou zoiets kunnen zijn, het lijkt erop dat ze een goede flow kunnen produceren, zelfs als ze alleen maar draaien, eenmaal draaiend als het nog steeds niet zo was, dan zou de oliedrukwaarschuwing verschijnen, aangezien de oliedrukschakelaar zich in de kop bevindt.
Dus lage flow van de nokkenasjets tijdens het draaien, maar goede druk bij de kop moet een blokkade in de kop betekenen, net voor de nokkenasjets.

Of het zou kunnen betekenen dat sommige motoren zwakke oliepompjes hebben en dus de schade die we nu zien, allemaal is veroorzaakt tijdens het draaien.
Dat betwijfel ik, want om het geharde oppervlak van de nokkenassen te laten falen, is er hitte nodig. Het zal die temperaturen niet bereiken alleen bij het opstarten. Omdat het bepaalde nokkenassen zijn en niet allemaal, duidt dit voor mij op een gebrek aan olie bij draaiende motorsnelheden.

Te hoge oliedruk zou de jets eruit blazen. Ik ben niet zeker van het ontwerp, moet de motortekeningen bekijken, maar ik zag op de LC4 dat de oliepompjes worden aangedreven door een tandwiel aan de achterkant van de koppelingsmand, 4 kleine bouten en ze schroeiden op een motor, dus de aandrijving naar de pompen was gedeeltelijk.

Het hangt er allemaal van af waar ze de oliedrukschakelaar hebben geplaatst, op de oude LC8 zit hij helemaal aan het einde van de olieketen, wat correct is, het heeft geen zin om hem na de pomp op een hoofdolieweg te plaatsen.

Dat betwijfel ik, want om het geharde oppervlak van de nokken te laten falen, is er hitte nodig. Het gaat die temperaturen niet bereiken, alleen al bij het opstarten. Omdat het bepaalde nokken zijn en niet allemaal, duidt dit voor mij op een gebrek aan olie bij draaiende motorsnelheden.
Ja, daar ben ik het mee eens.
Daarom controleren eigenaren de koude oliestroom bij het starten. Als er geen sterke oliespuit is bij het starten, dan zal die er waarschijnlijk ook niet zijn als de motor draait.
Als de oliedruk bij de kop aanwezig is, maar er is geen stroming, dan moet het een verstopping na de drukschakelaar zijn.

De spelingen vroeg gecontroleerd bij ongeveer 1000 mijl omdat ze luidruchtig klinken in de top, dus ik wilde gewoon even kijken en de spelingen en nokkenassen zagen er perfect uit, dus ik zal het allemaal nog eens controleren, het staat nu op 3000.

Ja, ben ik het mee eens.
Daarom controleren eigenaren de koude olie stroom bij het starten. Als er geen sterke oliespuit is bij het starten, dan zal die er waarschijnlijk ook niet zijn als de motor draait.
Als de oliedruk bij de kop is, maar er is geen stroming, dan moet het een blokkade zijn na de drukschakelaar.
Dus geblokkeerde straal, dat zou me doen denken aan WP, koelvloeistof in de oliefilter, waardoor het papier opzwelt en het filter blokkeert, de oliefilter bypass klep opent op het oliefilter en de shit is vrij om de stralen te blokkeren. Dus mijn magnetische olie deksel, als er ijzerdeeltjes zijn.

Ik zou iedereen met deze motor ten zeerste aanraden om de koelvloeistof te spoelen, KTM heeft een lange geschiedenis van falende WP-afdichtingen en naar mijn mening, hoewel KTM WP-assen en afdichtingen heeft geüpgraded, was de oorzaak van voortijdige WP-afdichtingsfouten nog steeds zand in de behuizingen.

Na twee keer spoelen van de mijne op de LC8, is de WP-afdichting nog steeds goed.

Dus geblokkeerde straal, dat zou me ertoe brengen om aan WP te denken, koelvloeistof in de oliefilter, dus het papier zwelt op en blokkeert de filter, de oliefilter bypassklep opent op de oliefilter en shit is vrij om de stralen te blokkeren. Dus mijn magnetische olieafdekking, als ijzerdeeltjes.
Nou... wacht even...
Die oliesproeier ziet er behoorlijk groot uit, ik weet niet zeker of een deeltje dat waarschijnlijk in die straal vast komt te zitten, voorbij het zeef/gaas zou komen om zelfs maar bij de oliefilter te komen.

Nou... wacht even...
Die oliesproeier ziet er behoorlijk groot uit. Ik weet niet zeker of een deeltje dat vast zou komen te zitten in die sproeier, voorbij het scherm/gaas zou komen om zelfs maar bij het oliefilter te komen.
Vergeten over gaas.

61 - 80 of 278 Posts