Ik ben nog steeds dol op de 890R en heb niet echt teruggekeken……… Echter, ik ben een pagina met mislukte nokkenassen tegengekomen op Faceache, er zijn een paar jongens met versleten nokkenassen (en volgers) op hun 790/890 avonturen (evenals enkele Dukes & Nordens). Sommigen krijgen ze gratis vervangen door KTM na wat heen en weer gepraat, anderen die minder geluk hebben, krijgen een fuckoff-pil van KTM. Het is interessant om te lezen en ik denk er serieus over om terug te gaan naar een 1190/1090/1290. Ik had gehoopt dat dit de motorfiets zou zijn om volgend jaar een epische reis te maken, maar het geeft me niet veel vertrouwen als ik de nokkenasstoring lees en zie.
De OP werkt in de metallurgie en ontdekte dat de nokkenassen een laag koolstofgehalte hebben en dat de oliesproeiers voor de volgers niet in staat zijn om ze goed te smeren.
Voor jullie die de bovenstaande motoren hebben en op FB zitten, is het misschien de moeite waard om eens te kijken. Als je motorfietsen in de buurt van de 18.000 mijl zitten, is het misschien ook de moeite waard om erin te gaan kijken.
Verder alles goed! 😊