KTM Owners Forum banner
101 - 120 of 278 Posts
Ik kreeg 3 weken geleden te horen dat als ik mijn dealer services bleef gebruiken, de garantie verlengd zou worden tot 4 jaar
Ik ga controleren of ik dat kan doen

ik moet 20.000 mijl rijden voordat de garantie verloopt en dat kost me 3 jaar :(

Ik hoopte dat het probleem slechte kwaliteitscontrole was op de nokkenasverharding, wat als het gooien van een dobbelsteen is en tegen de huidige prijs vond ik het de gok waard.
Maar als het een lage olieaanvoer of -druk is, dan lijkt het meer een zekerheid op een bepaalde kilometerstand dan een gok :(.

Hé KTM/CF Moto!!
Weten jullie niet dat Honda al sinds 1961 motoren met OHC in lichtmetalen koppen verkoopt en dat er in het begin een paar zwakke motoren waren?

MAAR dat is 63 jaar vooruitgang - kunnen jullie niet gewoon een nokkenassmeringsontwerp kopiëren dat werkt?

Ik hoopte dat het probleem slechte kwaliteitscontrole was bij het harden van de nokkenas, wat als het gooien van een dobbelsteen is en tegen de huidige prijs dacht ik dat het de gok wel waard was.
Maar als het een lage olietoevoer of -druk is, dan lijkt het meer op een zekere dood bij een bepaalde kilometerstand in plaats van een gok :(.
Het is te vroeg om het te zeggen, maar ik denk niet dat zelfs de FB-groep de bewering 'lage druk of geblokkeerde sproeiers' als oorzaak steunt.
Het is nu gewoon een interessante observatie.

Ook zei iemand in die FB-groep dat hun nokkenas was getest en dat het resultaat een slechte oppervlakteharding was.

Dus we zullen gewoon moeten afwachten hoe dit afloopt.

Fozzy kan ons snel vertellen hoe hij is overleden.

Hoe denk je dat ik me voel, nadat ik bijna 11k op een smt heb laten vallen.
Twee keepers wegdoen om het te kopen.
Het kost kilometers om nokken te verslijten Terry, dus ik denk dat het wel goed komt.

Mijn eigen 990 is een beetje een garageprinses, brengt meer tijd door met er goed uitzien dan met bereden worden (dus ik ben hier niet brutaal).

Een beetje feedback uit de echte wereld voor jullie allemaal. View attachment 62680
Ik heb gisteren mijn 2019 790 Adv R klepspeling en nokkenasconditie gecontroleerd, hij staat op ongeveer 17.600 mijl, x1 inlaat- en x1 uitlaat-shims moeten worden vervangen en de nokkenassen zijn absoluut in orde.
Moet een Oostenrijks onderdeel zijn.

Heb vandaag naar mijn 2023 smt gekeken, nokkenassen zien er prima uit, 3000 mijl, ze zouden er met de oliën die we nu hebben nog steeds goed uit moeten zien bij 90.000 mijl, heb geen idee wat het kleine rode ding is, maar ik ben al 15 jaar scheepstechnicus en was 20 jaar geleden motortechnicus, dus de technici zijn veel verder gegaan, niet zo zeker ten goede, maar alles ziet er goed uit op de smt, volgende week een dirt tricks nokkenasketting spanner monteren om het stationair geratel te stoppen

Attachments

Had vandaag naar mijn 2023 smt gekeken, nokkenassen zien er prima uit, 3000 mijl, ze zouden er echt goed uit moeten zien bij 90.000 mijl met de oliën die we nu hebben, heb geen idee wat het kleine rode ding is, maar ik ben al 15 jaar scheepstechnicus en was 20 jaar geleden motortechnicus, dus technici zijn veel verder gegaan, niet zo zeker ten goede, maar alles ziet er goed uit op de smt, volgende week een Dirt Tricks nokkenas-spanner monteren om het stationair geratel te stoppen
Heb je de brug verwijderd, zien de andere nokkenassen er hetzelfde uit?

Ik keek net naar de staat van de nokkenassen en de foto's zien eruit alsof er een beetje slijtage is, maar er is geen opname op de nokken, voelt soepel aan en geen stap, heb de motorfiets niet rondgedraaid, ik controleerde alleen de staat, kon toch niets doen als er een probleem is, je kunt de nokkenassen net door de brug zien onder verschillende hoeken, heb hem rondgedraaid met een dop op de krukasmoer

101 - 120 of 278 Posts