Welke bandenmaat voor de voorkant heeft uw voorkeur en waarom?
Proost
Proost
Het lijkt erop dat ik mijn tijd verspil door achteraan bij de clubmannen rond te hangen (ooo err)... Ik zou WEC moeten rijden!Unless you are a WEC rider you would not be able to tell the difference 👍
Welke maat ook maar past op de mousse die ik net gekocht heb, serieus, ik heb een selectie bandenmaten opgeslagen en zoek een band waar de mousse in past, want de mousse maten zijn nogal verschillend, het is als snoepjes kiezen, ik heb al eerder foto's geplaatst van mousses die hetzelfde zouden moeten zijn, maar een blinde op een galopperend paard in dichte mist zou kunnen zien dat ze enorm verschillen in maat.Welke bandenmaat voor de voorband heeft uw voorkeur en waarom?
Proost
Ik ben het er helemaal mee eens. Maar een motorfiets hebben die goed is afgesteld voor het grootste deel van wat je rijdt (het is altijd een compromis) is een goed uitgangspunt - vandaar de keuze van de voorband - ik blijf bij een 90/100 omdat 90% van mijn rijden wortelachtig/rotsachtig/snotterig technisch rijden is - en daarin maakt het een verschil. Hetzelfde met mousses/tubliss. Ik gebruik tubliss omdat 4-6psi in de achterkant een veel groter verschil maakt dan het wegnemen van het kleine risico/de impact van een lekke band. Mocht ik een rally rijden, dan zijn mousses het ticket.Ik ben me er terdege van bewust dat ik een motorfiets beter zou kunnen afstellen voor een klein gedeelte van een parcours, maar iedereen die echte enduro en vooral rally heeft gereden, zal weten dat je de ene minuut over een bospad kunt scheuren (alles wat Lee ooit doet), dan in een gedeelte van het parcours dat eruitziet alsof het in een extreme enduro door moerassen over bomen, grote heuvels, noem maar op, zou moeten zijn. Meestal weet je niet wat er om de volgende hoek is, geloof me, ik heb er een paar gedaan. Veel gemakkelijker voor de rijder om zijn lardy kont rond de motor te bewegen om hem te laten werken op wat er ook voor hem verschijnt en met wat hij ook onder zich heeft.
Om terug te komen op het onderwerp, hetzelfde geldt voor banden, ongeacht wat je hebt gemonteerd, er zullen gedeelten van het parcours zijn die niet het meest geschikt zijn voor wat je hebt gemonteerd, wat erg belangrijk is, is dat de mousse goed en strak in de band past, vandaar dat ik zeg dat ik de bandenmaat kies op basis van de mousse, het laatste wat je wilt is een losse mousse die kapot gaat en waardoor de band van de velg komt, je zou uren of 's nachts gestrand kunnen zijn.
Voor bandenmaat en elkaansluiting? [emoji85]En dan hangt het natuurlijk af van wat de fabrikant meet, nietwaar?
Is er een 'eend - inkomende flak!'-emoji?
Een paar eenvoudige metingen (nauwkeuriger dan de waterflesIk ben hetzelfde als jij, Smiler. Ik gebruik al twee jaar mousses, dus geen idee waar Lee het eigenlijk over heeft, behalve dat hij het weer mis heeft. Ik wilde ook een verandering. Er is nu niet zoveel grip meer, maar ik kan ook geen race-eindpunctie hebben die ik nooit met Tubliss heb gehad. Mousses zijn echter eenvoudig. Kopen. Passen. Rijden. Ze zijn echter duur.
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen geen verschillen kunnen voelen, of het nu banden, mousses, versnellingen, remblokken of iets als sturen zijn. Ze verbeteren zeker je comfort of zelfvertrouwen, zelfs als je achteraan zit. Ik durf te wedden dat het nog belangrijker is voor een langzamere rijder om verbeteringen te vinden. Het maakt ze veiliger en zelfverzekerder en laat ze betere technieken etc. verkennen. Snelle jongens lijken alles te kunnen gebruiken.
Ik zou zeker geen advies aannemen van iemand die graag een goed verneukte vorkbuis gebruikt.
Ja, dat is een fles van 2 liter!Is de waterfles de nieuwe schaalmaat?🤣🤣🤣