We weten allemaal dat de machtige Keihin-carburateur een geweldig stuk gereedschap is als hij goed is afgesteld en je de vaardigheid hebt om er een af te stellen. Ze zijn moeilijk te verslaan. TPi bestaat al een hele tijd en TBi is het nieuwe, hippe ding, maar je krijgt nog steeds alleen wat je krijgt, wat de computer zegt. Maar! Waarom is er nog niemand openlijk de FI-route opgegaan? Beta en Sherco lijken nog steeds carb-afgeleide motoren te zijn. Sherco heeft een goed injectiesysteem op hun trialmotor, maar geen teken ervan in enduro-motoren... nog niet.
Toen TPi uitkwam, dacht ik dat anderen snel zouden volgen, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Wat is er aan de hand? Waarom hebben we geen 2t FI-motoren met de instelbaarheid die Yamaha al eeuwenlang doet op 4t-motoren?
Toen TPi uitkwam, dacht ik dat anderen snel zouden volgen, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Wat is er aan de hand? Waarom hebben we geen 2t FI-motoren met de instelbaarheid die Yamaha al eeuwenlang doet op 4t-motoren?