KTM Owners Forum banner

Olej do widelców?!

1 reading
11K views 23 replies 6 participants last post by  teamfly  
#1 ·
Standardowe widelce OEM WP Apex z 2020 roku - jakiego oleju do widelców użyłeś?

Instrukcja warsztatowa podaje: SAE4 48601166S1 (prawdopodobnie WP)
Możesz kupić ten olej do widelców KTM, ALE... tylko w ilościach 5 litrów! (£100+)

BADANIA...
- oznaczenie SAE4 jest bez znaczenia, nie ma standardu SAE / W dla oleju do widelców. Jedna marka oleju do widelców 4W ma różne wartości lepkości (cSt) w porównaniu do innej marki 4W!

- uwierz mi... nie ma danych na temat oleju OEM, tj. brak danych dotyczących lepkości 🤬

Moje zawieszenie zostało dla mnie ustawione i jestem zadowolony...
  • niewielka zmiana wartości lepkości będzie wymagała ponownego dostrojenia ustawień widelców
  • większa zmienność może nie być w stanie zrekompensować dostrojenia ustawień
Ból w tyłku, gdy nie znasz wartości lepkości oleju OEM 😡

WSKAZÓWKA: Wyszukaj w Google "wykres lepkości oleju do widelców motocyklowych" ;-)
...to świetne źródło:
...
 
#2 ·
Myślę, że była o tym rozmowa i z tego, co znalazłem, wersja "konsumencka" (prawdopodobnie to, co KTM otrzymuje hurtowo) to Motorex Racing Fork Oil 4W.

Odnosząc się do tabel porównawczych, lepkość wynosi 16 cSt w 40c.

Masz więc duży wybór podobnych opcji lub możesz to włożyć, 15 funtów za litr.

Niedawno natknąłem się na ten problem podczas odbudowywania amortyzatorów wyścigowych Öhlins, skurwiele nie chcieli mi powiedzieć o lepkości, ale na szczęście zestaw do odbudowy zawierał odpowiedni olej, dobrze, bo z tego, co czytałem w Internecie, był to albo Öhlins No 2.5 (11 cSt) lub Öhlins No.5 (22 cSt), co jest ogromną pierdoloną różnicą lol...
 
#3 ·
Próbuję zmusić WP, żeby udostępniło mi kartę danych oleju OEM... obserwujcie ten wątek!
Tak, jest duża szansa, że Motorex 4W może być tym, czego szukamy, ale jeśli nie, będę musiał ponownie wyjąć widelce i spróbować czegoś innego.
Prób i błędów chcę uniknąć.
 
#4 ·
Próbuję zmusić WP, żeby dało mi kartę danych dla oleju oem... obserwujcie ten obszar!
Tak, jest bardzo duża szansa, że Motorex 4W może być tym materiałem, ale jeśli nie, to może się okazać, że będę musiał ponownie wyjąć widelce i spróbować czegoś innego.
Próby i błędy to coś, czego staram się uniknąć.
Dajcie znać, jeśli coś znajdziecie, ale w 90% jestem pewien, że materiał motorex jest właściwy.
 
#8 ·
WP-Suspension Customer Service United Kingdom said:
Rozumiemy, że szukasz karty katalogowej, jednak nie możemy jej dostarczyć. Możemy potwierdzić, że zalecanym olejem jest SAE 4 i uprzejmie przypominamy, że WP Suspension UK zatwierdziło 48601166S1 - FRONT FORK FLUID SAE 4 5L. Mogą być dostępne rozwiązania na rynku wtórnym, jednak nie możemy ich komentować ani polecać, ponieważ nie są przez nas produkowane ani testowane.

Mamy nadzieję, że te informacje pomogą i jeśli w przyszłości będziemy mogli w czymś pomóc, skontaktuj się z nami za pośrednictwem sekcji kontaktowej na stronie internetowej.

Z poważaniem,
Louise
www.wp-suspension.com
Nie ma powodu, dla którego nie mogą dostarczyć karty katalogowej, po prostu tego NIE ZROBIĄ :mad:
 
#9 ·
Nie ma powodu, dla którego nie mogą dostarczyć karty danych, po prostu NIE CHCĄ tego zrobić :mad:
Ahahahaha zgodnie z oczekiwaniami 😂

Kurwy... Po prostu zdecydowałbym się na Motorex 4W.

Mój e-mail do Öhlins:


"Dobry wieczór,

Dziękuję za to, zadzwonię do nich jutro.
Czy mógłby Pan/Pani powiedzieć mi, jaka jest rzeczywista specyfikacja oleju dla odniesienia?

Dziękuję!

Z poważaniem,"

Odpowiedź (i nie kłamię, to jest nieedytowane):

"Dzień dobry
Przepraszam, nie :)

Z poważaniem"
 
#16 ·
Och, świetnie, dzięki. Musiałem sprawdzić, co to jest cst, potem po prostu zgadłem, że trochę grubsze powinno być OK z większym boingiem, mam superduked +10mm link plates i jest świetnie, po prostu ustawiłem ustawienia na tor zgodnie z informacjami w instrukcji na dzień na torze i normalne ustawienia drogowe do zabawy w północnej Walii