KTM Owners Forum banner

Pomoc! Błąd czujnika MAP (czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze)

25K views 19 replies 7 participants last post by  bushmancustomsug256  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Po wymianie linki gazu w moim 990sm zacząłem dostawać 9 mignięć pomarańczowej kontrolki FI po włączeniu zapłonu. Po małym poszukiwaniu odkryłem, że 9 błysków odnosi się do następującego kodu błędu -

09 - Lampka ostrzegawcza FI (MIL) miga 9x krótko

Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze cylindra 1 - sygnał wejściowy za niski
Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze cylindra 1 - sygnał wejściowy za wysoki

Mysle, że zlokalizowałem dwa czujniki na każdym kolektorze, ale wyglądają dobrze (wizualnie), więc jestem trochę zdumiony, co robić dalej?

Początkowo motocykl odpalał, pracował na biegu jałowym trochę nierówno, ale jeździł dobrze (z wyjątkiem niskiej prędkości, gdzie był szarpany jak cholera!). Musiałem go wczoraj zabrać i po 30 milach zgasł i teraz w ogóle nie chce odpalić - brzmiało to tak, jakby brakowało mu paliwa. Czy mam po prostu kupić nowe czujniki, czy jest coś innego, co mogę najpierw sprawdzić?

Mam TuneECU, który potwierdził 9 błysków, co oznacza powyższy kod błędu, ale żadne inne usterki nie zostały zapisane...??

Pozdrawiam!
 
#2 ·
Czy możesz zamienić czujniki z jednego cylindra na drugi, odłączyć na chwilę przewód akumulatora, ponownie podłączyć, wtedy powinien się wyczyścić zapisany kod, a następnie sprawdzić, czy kod błędu przenosi się na drugi cylinder, jeśli tak, wiesz, że uszkodzony jest czujnik mapy.

Jeśli nie, musisz sprawdzić zasilanie 5 V i masę na odpowiednich pinach złącza wtyczki czujnika mapy.
 
#4 ·
Dzięki za odpowiedzi, chłopaki. Zamieniłem czujniki i błąd został usunięty, chociaż motocykl wciąż nie chce zapalić (brzmi jakby brakowało paliwa). Przeszukalem trochę i znalazłem luźne połączenie pod zbiornikiem paliwa (strona sprzęgła), które musiałem za mocno pociągnąć, gdy pierwotnie zdejmowałem zbiornik, aby zamontować nową linkę przepustnicy. Czy ma to związek z wtryskiwaczami lub czujnikami map i czy to przerywane połączenie mogło być przyczyną początkowego problemu? Usunąłem teraz luźny niebieski przewód ze złącza - poniżej.



Potrafię ponownie połączyć przewody za pomocą tanich złączy, ale ponieważ obszar jest tak odsłonięty podczas jazdy, pomyślałem, że najlepiej będzie zamówić złącze OE... czy ktoś ma pomysł, co to za złącze i dokąd prowadzi/jest dołączone? Śledziłem go aż pod główkę ramy, gdzie znika w milionie innych przewodów...?
 
#7 ·
Myślałem to samo.

Pompa paliwa ma 3-drożne złącze, ale tylko 2 przewody po stronie wiązki, niebiesko-czarny przewód i brązowy przewód.

Stopka boczna ma 3 przewody: niebieski, różowy i czarny.

Pozycja biegu to szary, żółto-brązowy i zielono-czarny. Tylko zielono-czarny ma znaczenie, ponieważ to neutralny.
 
#8 ·
Kev, potrzebujemy przypiętego wątku o nazwie 'awaria' lub coś w tym stylu, z wszystkimi tymi wspaniałymi informacjami zapisanymi w nim. Kiedy jesteśmy w gównie, po prostu przeszukujemy wątek. Przechowywałem rozwiązanie okablowania odcięcia sprzęgła w telefonie przez wieki, wiedząc, że jeśli moje się zepsuje, będę daleko od domu.
 
#9 ·
Tak, pompa paliwa ma sens! Kolory to niebieski, czerwony i brązowy. Udało mi się naprawić połączenie do testu i po zamianie czujnika MAP po lewej stronie z tym za maską reflektora, odpalił. Uruchomiłem tryb 'test' w TuneECU i nie odczytał żadnych błędów.

Dzięki za pomoc, jestem pewien, że kosztowałoby mnie to kilka £££, żeby oddać do dealera!

Zamienię uszkodzone męskie złącze dla świętego spokoju!
 
  • Like
Reactions: kernow
#10 ·
Cieszę się, że to ogarnąłeś, tylko myślę... czujnik mapy za reflektorem, jak rozumiem, to czujnik wysokości/ciśnienia barometrycznego. Kiedy zamieniasz go na czujnik mapy pierwszego cylindra, dlaczego nie otrzymujesz kodu błędu mówiącego, że czujnik wysokości/ciśnienia barometrycznego jest uszkodzony?
Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że gdy czujnik ulega awarii, jego domyślny odczyt musi być ciśnieniem atmosferycznym, dlatego nie ma dla niego kodu błędu.
 
#11 ·
Wygląda na to, że ten czujnik często ulega awarii. Myślę, że gdybym wybrał się w dłuższą podróż za granicę, kupiłbym zapasowy, za 76 funtów może się to opłacać.

Inną rzeczą, którą muszę zrozumieć, jest to, co z odłączeniem uszkodzonego czujnika? Kiedy w końcu dowiedziałem się, jak wyważyć korpusy przepustnicy po tym, jak Kev powiedział, żeby odłączyć czujniki, motocykl wydawał się działać dobrze, gdy były odłączone, nie jeździłem nim, ale nic nie brakowało związanego z uszkodzonym czujnikiem.
 
#12 ·
Wydaje się, że ten czujnik jest częstą awarią, myślę, że gdybym wybrał się w dłuższą podróż za granicę, kupiłbym zapasowy, za 76 funtów może warto.

Inną rzeczą, którą muszę zrozumieć, jest to, co z odłączeniem uszkodzonego czujnika? Kiedy w końcu zrozumiałem, jak zrównoważyć korpusy przepustnicy po tym, jak Kev powiedział, żeby odłączyć czujniki, motocykl wydawał się dobrze jeździć z odłączonymi czujnikami, nie jeździłem nim, ale niczego nie brakowało związanego z uszkodzonym czujnikiem.
Kiedy czujniki są odłączone przez złącze elektryczne, ecm umieści zastępczą wartość awaryjną po stronie wejściowej ecm, dlatego będą się zachowywać całkiem dobrze, ale jeśli masz prawdziwą usterkę czujnika mapy i złącze jest podłączone, ecm zawsze szuka sygnału z tego czujnika.

Podobnie jak w przypadku uszkodzonego miernika masy powietrza w samochodzie... będzie bardzo wolno jeździć, ale jeśli odłączysz masę powietrza, samochód będzie jeździł całkiem dobrze, ponieważ zastępcza wartość awaryjna będzie wartością "środkową", umożliwiającą rozsądną jazdę.
 
#14 ·
Dobre info Lee, czy smt ma tryb awaryjny?

Szkoda, że ​​wiedziałem to niedawno po frustrujących i kosztownych problemach z diagnozą usterki czujnika maf na moim suzuki vitara. Nawet maszyna dealerska tego nie wykryła. Za każdym razem pokazywał się tylko jako błąd czujnika 02.
Z tego, co mówiłeś o tym, kiedy odłączyłeś czujniki map, aby wykonać balans przepustnicy i nie widziałeś żadnych problemów z prowadzeniem, powiedziałbym, że ecm ma możliwość trybu awaryjnego.

Twój problem z Suzuki vitara ....... wiele samochodów, które znam, nie ma możliwości samodzielnej diagnozy usterek masy powietrza na wyjściu sygnału, masa powietrza musi działać w tak ogromnym zakresie ...... gorące/zimne powietrze, wysokie/niskie obciążenie, wysokie obroty, niskie obroty, więc ecm nie przesłuchuje sygnału ze względu na rozległy zakres roboczy.

Ale czujnik lamda o2 to widział, przy stałym otwarciu przepustnicy pod nadzorem wartość lamda będzie tak uboga, że ​​wyjdzie poza swój zakres roboczy, ponieważ sygnał masy powietrza jest tak niski z powodu wadliwej masy powietrza ......... kod o2 jest kodem wynikowym z innego problemu.

Bardzo często dostajesz kody czujnika o2 dla nieszczelnych kolektorów dolotowych i przelewających się zaworów egr, niskiego ciśnienia paliwa ............
 
#19 ·
Nie ma potrzeby czyszczenia kodu. Po prostu zamień je miejscami przód-tył (lub zamień tył na ten za reflektorem).

Miałem tę samą usterkę kilka lat temu na wakacjach.
Czy ktoś mógłby udostępnić lokalizację połączeń za reflektorem dla tych dwóch czujników. Dzięki
Czy możesz zamienić czujniki z jednego cylindra na drugi, odłączyć przewód akumulatora na chwilę, ponownie podłączyć, a następnie powinno to wyczyścić zapisany kod, a następnie sprawdzić, czy kod błędu przenosi się na drugi cylinder, jeśli tak, wiesz, że to czujnik mapy jest uszkodzony.

Jeśli nie, musisz sprawdzić zasilanie 5 V i masę na odpowiednich pinach złącza na wtyczce czujnika mapy
Czy ktoś mógłby udostępnić lokalizację połączeń za reflektorem dla tych dwóch czujników. Dzięki
Nie ma potrzeby czyszczenia kodu. Po prostu zamień je miejscami przód-tył (lub zamień tył na ten za reflektorem).

Miałem tę samą usterkę kilka lat temu na wakacjach.
Cześć wszystkim,

Po wymianie linki przepustnicy w moim 990sm zacząłem dostawać 9 mignięć na pomarańczowej kontrolce FI po włączeniu zapłonu. Po małym grzebaniu odkryłem, że 9 błysków odnosi się do następującego kodu błędu -

09 - Lampka ostrzegawcza FI (MIL) miga 9x krótko

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze cylindra 1 - sygnał wejściowy za niski
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze cylindra 1 - sygnał wejściowy za wysoki

Myślę, że zlokalizowałem dwa czujniki na każdym kolektorze, ale wyglądają na dobre (wizualnie), więc jestem trochę oszołomiony, co dalej?

Początkowo motocykl uruchamiał się, pracował trochę nierówno na biegu jałowym, ale w rzeczywistości jeździł dobrze (pomijając niską prędkość, gdzie był szarpany jak fcuk!). Musiałem go wczoraj wyjąć i po 30 milach zgasł i teraz w ogóle nie chce się uruchomić - brzmiało to tak, jakby był pozbawiony paliwa. Czy mam po prostu kupić nowe czujniki, czy jest coś jeszcze, co mogę najpierw sprawdzić?

Mam TuneECU, który potwierdził, że 9 błysków oznacza powyższy kod błędu, ale żadne inne usterki nie zostały zapisane...??

Na zdrowie!
Nie ma potrzeby czyszczenia kodu. Po prostu zamień je miejscami przód-tył (lub zamień tył na ten za reflektorem).

Miałem tę samą usterkę kilka lat temu na wakacjach.
Czy ktoś mógłby pokazać zdjęcie, gdzie za reflektorem te dwa złącza się łączą, wielkie dzięki
 
#20 ·
Czy ktoś mógłby udostępnić lokalizację połączeń za reflektorem dla tych dwóch czujników. Pozdrawiam

Czy ktoś mógłby udostępnić lokalizację połączeń za reflektorem dla tych dwóch czujników. Pozdrawiam


Czy ktoś mógłby pokazać zdjęcie, gdzie za reflektorem mocowane są te dwa złącza, z góry dziękuję
Hej kolego. Właśnie wróciłem na forum. Czy w końcu je znalazłeś, czy nadal szukasz?