Zijn er al tekenen van dit probleem geweest bij de CF Moto- of Kove 800-motoren?
Hier is een gedachte: worden de koppen in China gemaakt?
Wie zou er baat hebben bij een afgewaardeerde KTM die voor een Knock Down Price van de curatoren gekocht zou kunnen worden?
Ik laat je achter met een kleine gedachte.
Een paar jaar geleden werd een Brits bedrijf genaamd London Taxis International overgehaald om de componentenproductie naar China te 'offshoren'. Een van de geoffshorede componenten was het stuursysteem. De stuursystemen faalden en de voertuigen werden teruggeroepen, maar plotseling kon de Chinese leverancier niet helpen.
LTI ging failliet en werd vervolgens overgenomen door een Chinees bedrijf. Wonder boven wonder werd er al snel een herzien stuursysteem geproduceerd!
Ik verzin dit niet: dit staat in Wiki
In oktober 2012 werd het bedrijf, na een opschorting van de verkoop als gevolg van de ontdekking van een ernstige fout met de stuurcomponenten van het voertuig en na het niet verkrijgen van nieuwe financiering, in vrijwillige administratie geplaatst.
[8][9] De onlangs gespecificeerde defecte stuurcomponenten waren afkomstig van Geely-leverancier Gang Yang in China.
[10][11]
In februari 2013 werden bepaalde activa van The London Taxi Company van de beheerder
PricewaterhouseCoopers gekocht door Geely.
[12][13] Het bleef handelen als The London Taxi Company tot het in september 2017 werd omgedoopt tot de
London EV Company, die elektrische bedrijfsvoertuigen ontwikkelde in een nieuwe fabriek in de buurt van Coventry, waarvan de eerste in productie een elektrische taxi was - de
LEVC TX.