KTM Owners Forum banner
Status
Not open for further replies.

KTM 400 problemy z rozruchem na gorąco

11K views 7 replies 3 participants last post by  florianthefox  
#1 ·
Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich członków/czytelników forum i być może będziecie w stanie pomóc mi z problemem (jeśli rzeczywiście jest to problem, a nie błąd operatora!), pamiętając o tym, że mój syn przyjechał prosto z KTM 125 stroker.....

Niedawno kupiliśmy KTM 400 EXC z 2002 roku i zabraliśmy go na jego dziewiczy wypad na enduro, to wspaniały kawałek sprzętu, odpala na zimno jak marzenie z ssaniem na magicznym przycisku lub kopnięciu.

Jednak gdy motocykl popracuje przez chwilę (około 20-30 minut, chociaż wydaje się, że nie jest to związane z czasem) i jest gorący, może być prawdziwą suką do odpalenia, nawet przy użyciu dźwigni gorącego startu i obracaniu silnika około 5 razy z kopnięciem. Za każdym razem, gdy odzyskiwaliśmy motocykl z powrotem do pitów, wyciągaliśmy zbiornik i majstrowaliśmy przy nasadce świecy zapłonowej i okablowaniu, zakładaliśmy zbiornik z powrotem, motocykl odpalał ponownie (pamiętając o tym, że silnik był wyłączony przez około 15 minut). Oczyściłem motocykl z plastików i nasmarowałem/wyczyściłem wszystkie złącza i zamierzamy wymienić świecę zapłonową i nasadkę świecy zapłonowej, również poradzono nam, aby spuścić gaźnik przez innego kierowcę KTM 400 na enduro. Rozrząd zaworów został wykonany wcześniej i ustawiony za pomocą szczelinomierza KTM (5 tysięcznych cala?, łatwa praca, nawet mój 15-letni syn może to teraz zrobić). Odpowietrzyłem i napełniłem chłodnice i może łatwo pracować na biegu jałowym przez 10 minut bez nagrzewania się, również olej silnikowy został wymieniony na w pełni syntetyczny Motorex od naszego lokalnego dealera KTM (TRICOUNTY M/C's dobry dealer!)

Nie widzę, żeby to był problem elektryczny, ponieważ nie naprawiłby się sam w ciągu 15-20 minut, prawda?
Może to być nasadka świecy zapłonowej, ale znowu nowa i świeca zapłonowa to wyeliminują.

Gaźnik wydaje się najbardziej prawdopodobny, ale co by to spowodowało, czy paliwo się nagrzewa?, czy też jest to przypadek osadu/wody blokującej dyszę??? Czy mieszanka paliwowo-powietrzna zmienia się, gdy jest ciepła?? Wiem z moich czasów z Guzzi, że motocykl jeździł o wiele lepiej w chłodne wieczory, a także wtedy, gdy obecna była wilgoć (jak każdego dnia w Wielkiej Brytanii!).

Na tym etapie gaźnik nadal nie jest zdemontowany, więc nie mogę wykluczyć zablokowanych dysz, złej pozycji igły itp. itd.

Czy ktoś ma jakieś przemyślenia?

Jeśli wyślę go do dealera, może im to zająć godziny, aby znaleźć problem, wolałbym spróbować zlokalizować problem i zlecić im precyzyjne dostrojenie.

Dzięki
 
Save
#2 ·
Najpierw najtańsze:

Upewnij się, że nikt nie dotyka przepustnicy podczas próby uruchomienia na gorąco.

Ta dźwignia to dekompresator, a nie rozruch na gorąco! Czy ma wystarczający luz na dźwigni?

Wyczyść gaźnik.

Wyjmij kulkę z korka wlewu paliwa, usuń odpowietrznik jednokierunkowy, jeśli go posiada, i po prostu użyj rurki do mocowania na ramie.

Zmień nasadkę świecy zapłonowej.

Może to być stator lub cewka impulsowa, jeśli powyższe nie rozwiąże problemu, mogę pożyczyć Ci części.
 
Save
#3 ·
Nie zaprzeczając znacznie większej wiedzy KevInYorks, ale mam 02 400 i z mojego doświadczenia wynika, że jest to powszechny problem, gdy zawory wymagają regulacji. Przynajmniej po upewnieniu się, że dekompresor jest prawidłowo wyregulowany i prostych kontrolach odpowietrznika, nasadki świecy zapłonowej itp. Ja też jeżdżę enduro / H&H i dzieje się to samo, motocykl ok, gaśnie i NIE mogę go uruchomić, dopóki się nie ochłodzi.

Jeśli spojrzysz tutaj na to forum, bez wątpienia znajdziesz instrukcje na ten temat, a jeśli nie, poszukaj na forum KTMTALK wielu szczegółowych instrukcji, jak wykonać tę pracę. Bardzo łatwe, z wyjątkiem tego, że musisz tylko upewnić się, że regulacja jest wykonywana na zaworach we właściwym punkcie otwarcia zaworów. Dobry film tutaj na U Tube

http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8

Mam nadzieję, że to pomoże:D
 
#5 ·
Widzisz, mówiłem, że KevInYorks ma znacznie większą wiedzę:smokin: :)

Przepraszam za brak sprawdzenia innych postów na tym forum, być może trochę za szybko włączyłem się do tego posta :frown:

przynajmniej jeśli nic innego, dobrze jest zobaczyć, że niektóre problemy i rozwiązania są potwierdzane jako poprawne przez doświadczenie innych osób na podobnych rowerach.:D
 
#6 ·
Widzisz, mówiłem, że KevInYorks ma znacznie większą wiedzę:smokin: :)

Przepraszam za nie sprawdzanie innych postów na tym forum, być może trochę za szybko wskoczyłem na ten post :frown:

przynajmniej jeśli nic innego, dobrze jest zobaczyć, że niektóre problemy i rozwiązania są potwierdzone jako poprawne przez doświadczenie innych na podobnych motocyklach.:D
Tylko żartuję :)
 
Save
#7 ·
Cześć Kev - po pierwsze - wyczyściłem gaźnik, wyjąłem kulkę z korka, a także wyregulowałem dyszę wolnych obrotów. Jednak to, co zadziałało, to nowa świeca zapłonowa i nasadka świecy zapłonowej i chociaż nie zrobiliśmy jeszcze żadnego wydarzenia, wydaje się, że iskrzy się po rozgrzaniu - ale żeby się upewnić, ponownie wyregulowałem zawory.
Po drugie, masz rację, to nie jest dźwignia rozruchu na gorąco - myślę, że w mojej frustracji z powodu nierozwiązania problemu przeczytałem zbyt wiele artykułów/blogów i wprowadziłem się w zakłopotanie. Jeszcze raz dziękuję
 
Save
#8 ·
Dzięki Wheelhorse, mam nadzieję, że rozwiązałem problem, nowa świeca i nasadka! Film na Youtube jest dobry, ale nie mogę tego zrobić tak, jak on mówi, uważam, że jest to trudne do zrobienia z grzejnikami, a także używam metody blokowania śrubą na kole zamachowym.
 
Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.