KTM Owners Forum banner

Olej Motorex

10K views 26 replies 15 participants last post by  Black dog  
#1 ·
Czy ktoś używa czegoś innego? Mój 1290 SAS zużywa trochę oleju i ponieważ zamierzam zostawić go do właściwych przerw serwisowych 9250 mil, ponieważ jest w połowie szklanki, wymienię go przy 4600 milach, ale nie stać mnie na 72 funty za 4 litry Motorexu, czy ktoś używał zamiast tego Motula lub Silkolene, z góry dziękuję.
 
#5 ·
Moim zdaniem każdy dobrej jakości półsyntetyczny olej o odpowiedniej lepkości będzie w porządku. Aussie Dave na forum KTM SMT napisał dobry mały artykuł o olejach do motocykli, który warto przeczytać. Produkty Motorex to absolutna zdzierstwo!.
Najlepszy olej do użycia w nich w tej chwili. Motul 7100 Ester.
 
#9 ·
Czy ktoś używa czegoś innego, mój 1290 sas zużywa trochę oleju i ponieważ zamierzam zostawić go do właściwych przerw serwisowych wynoszących 9250 mil, ponieważ jest w połowie szklanki, wymienię go przy 4600 milach, ale nie stać mnie na 72 funty za 4 litry Motorexu, czy ktoś używał zamiast tego Motula lub Silkolene, z góry dziękuję.
Używałem Repsol 10w-50 i obecnie mam Silkolene 10w-50 w moim '16 Reg 1290 GT. Żadnych problemów z żadnym z nich i tańsze niż Motorex.
 
#19 · (Edited)
Zawsze należy używać właściwej specyfikacji na gorąco, powiedzmy 50, jeśli producent to podaje, np. 10w-50 lub 15w-50 w olejach syntetycznych. Oleje grupy IV i V zaczynają się od oleju bazowego o wyższej masie na gorąco, a następnie dodaje się dodatki, aby zrównoważyć jego masę na zimno. W przeciwieństwie do olejów mineralnych lub półsyntetycznych, gdzie jest odwrotnie.

OP, producenci Swiss Gold Cheese, nie publikują opisu produktu, tylko kartę charakterystyki. Za te pieniądze można kupić syntetyczny olej estrowy grupy V, który jest lepszy, np. Motul. Przestałem używać Swiss Gold Cheese, gdy motocykl nie był już objęty gwarancją. Jeśli chcesz wydać np. 50 funtów na 4 litry syntetyku, ale możesz dostać 8 litrów półsyntetyku za tę samą cenę i robić wymianę oleju dwa razy częściej, czyli o połowę mniejszy przebieg... to to drugie jest lepsze.
 
#25 ·
Kilka razy kusiła mnie cena Westway, ale jak dotąd nie potrafiłem się zmusić do użycia oleju 'nienazwanej marki' w moim 990 i 1190.

Najlepsze, co udało mi się do tej pory osiągnąć (dla mojego DRZ), to mnóstwo w pełni syntetycznego oleju Castrol 10W40, który kupiłem za około 2,30 funta za litr w wyprzedaży w mojej lokalnej stacji benzynowej Tesco.
Kończę z około 10 butelkami... zostało mi jeszcze 6. :)
 
#26 ·
Kusiła mnie kilka razy cena Westway, ale jak dotąd nie byłem w stanie zmusić się do użycia oleju "nienazwanej marki" w moim 990 i 1190.

Najlepsze, co udało mi się do tej pory osiągnąć (dla mojego DRZ), to cholerna ilość w pełni syntetycznego oleju Castrol 10W40, który kupiłem za około 2,30 funta za litr w wyprzedaży w mojej lokalnej stacji benzynowej Tesco.
Kończę z około 10 butelkami... wciąż mam 6. :)

View attachment 44652
Nie przejmowałbym się tym, używałem oleju do silników Diesla, gdy byłem w potrzebie, bez problemów.