KTM Owners Forum banner

Pytanie o olej jeszcze raz, przepraszam was!!

9.9K views 14 replies 6 participants last post by  DaveNZ  
#1 ·
Więc właśnie kupiłem 690 enduro r i chcę zapytać, jaki olej jest najlepszy do użytku na drodze i na zielonych trasach?? Używam Motorex, tak jak zawsze w moim 450 excf, ale który jest najlepszy dla 690?? 10w50 czy 10w60 w pełni syntetyczny?? Pomocy proszę. Z góry dziękuję.
 
#3 ·
Jeśli pytanie dotyczy tylko 10W-50 lub 10W-60, pierwszą odpowiedzią jest RTFM i wybór tego, co jest zalecane dla temperatury otoczenia, w której będzie pracował motocykl. Im wyższa temperatura, tym wyższa powinna być druga liczba. np. moja instrukcja obsługi 950 mówi 10W-40 dla temperatur otoczenia poniżej 0 C i 10W-50 dla temperatur powyżej.
Jeśli chodzi o różnicę między tymi dwoma... cóż, przy wszystkich innych czynnikach, w temperaturze roboczej 10W-50 będzie płynąć szybciej niż 10W-60, ale będzie miało mniejszą wytrzymałość filmu.
Uruchom KTM na, powiedzmy, 10W-40 na podstawie tego, że „to właściwy olej do motocykli” (jak czasami się zdarza, gdy warsztat nie-KTM serwisuje KTM), a uzyskasz nadmierne zużycie oleju, ponieważ cieńszy olej szybciej przechodzi przez pierścienie.
Najważniejsze jest to, że używany olej ma odpowiednie aprobaty JASO i jest kompatybilny ze sprzęgłem mokrym (standard MA2), ponieważ niektóre dodatki w oleju „samochodowym” uszkodzą sprzęgło mokre.
„W” w 10W-40 nie oznacza „waga”, ale „Zima” i wskazuje na odporność na rozruch, jaką zapewnia w silniku referencyjnym w temperaturach zimowych.
Dawniej, zanim pojawiły się oleje wielosezonowe, trzeba było robić sezonowe wymiany oleju... 10 lub 20 W na zimę i 50 W na lato.
 
#15 ·
Dealer ktm, od którego kupiłem, najwyraźniej użył złej rekomendacji oleju, jest czerwony i wiem, że Motorex nie jest czerwony.
Trochę nie ufam, jakiej klasy olej wlali, więc wymienię go na ten, który poleca KTM.
Prawdopodobnie wlałem Motul 10w60, jest czerwony i cholernie dobry olej, to na nim jeździłem we wszystkich 3 modelach 1290, które miałem, plus mój 790, mój 525, mój 640 motocykl wyścigowy również. Był artykuł, w którym KTM przeszedł z zalecania 10w50 na 10w60 w swoich wyścigowych 4-suwach, powiedzieli, że silniki wytrzymują dłużej, szczególnie łożyska korbowodów.
 
#9 ·
Dzięki kolego. Używam 10w50 Motorex power sync i nigdy nie miałem z nim problemów. Jest żółty i taki, jak podaje instrukcja KTM. Powodem, dla którego zastanawiam się, czy to zły olej w motocyklu, jest to, że gdy silnik się nagrzewa, robi się głośny. Motocykl ma przejechane zaledwie 500 mil, więc wątpię, żeby to było zużycie.