KTM Owners Forum banner

Usunięcie SAS tak czy nie!

1 reading
39K views 23 replies 13 participants last post by  charlie264  
#1 ·
Jak wyżej, mój jest zamontowany, nie jestem pewien, czy go usunąć, czy zostawić! Czy to tylko modyfikacja oszczędzająca wagę? A może jest inny powód, aby go usunąć, jak w przypadku jakiejkolwiek poprawy osiągów/oszczędności paliwa! Czytałem o tym od jednego końca internetu do drugiego i wydaje się, że to tylko oszczędność wagi! Inna rzecz, którą czytałem, to to, że powoduje, że wydech pęka i trochę burczy po zamknięciu przepustnicy! Sam dźwięk tego sprawia, że myślę, żeby go zostawić, bo brzmi niesamowicie.
 
#2 ·
Waga jest niewielka, nawet jeśli wyrwiesz wszystkie węże itp., łatwiej wypić 1/2 pinta mniej przez kilka tygodni. Nie robi różnicy w tankowaniu ani mocy i nie zauważyłem żadnego trzaskania ani walenia.

Usunąłem te z naszych 1090 / 1290 tylko po to, aby zrobić miejsce pod siedzeniem, zajmuje to nie więcej niż 10 minut, zostawiłem węże na miejscu, więc mogę je ponownie zamontować przed sprzedażą / wymianą.
 
#4 ·
Właśnie zamówiłem nowy czujnik poziomu paliwa, więc kiedy w weekend zbiornik zostanie zdjęty, myślę, że wyciągnę SAS, czytałem wszędzie po usunięciu SAS, jak ich rowery działają o wiele lepiej! mmmmm zobaczymy.
Myślę, że to głównie Jankesi mówią takie rzeczy i dwie rzeczy do zanotowania:-

1. Często mają o wiele bardziej złożone kontrole emisji i usunięcie wszelkiego rodzaju gówna może dobrze poprawić ich rowery (lub nie, patrz 2. poniżej)

W naszym przypadku kanister jest tylko sposobem na odpowietrzanie oparów paliwa przez filtr węglowy w celu zmniejszenia emisji CO, wszystko co robisz to usuwasz filtr węglowy i odpowietrzasz do atmosfery.



2. Mówią dużo bzdur.

Ich podejście do spraw to "Jeśli nie jest zepsute, przekonaj siebie, że jest, a następnie zepsuj je i przekonaj siebie, że jest teraz o wiele lepiej"

Według Jankesów, jeśli nie zamontowałeś pełnego zestawu Rotti, będziesz potrzebował nowego silnika przed pierwszym serwisem.

Jeśli chcesz postępować zgodnie z radami naszych amerykańskich przyjaciół, będziesz musiał również wysyłać olej silnikowy do analizy po każdej jeździe i upewnić się, że zmieniasz go co 1000 mil i nie zapomnij założyć opony samochodowej na tylne koło, aby uzyskać lepszy przebieg ;-)
 
#11 ·
O ile ktoś go nie usunął, to miał SAS, ale nie kanister.

Mój 1190 ma SAS, ale mój 990 miał go usuniętego i zaślepionego.

Patrząc na zestawy na amerykańskich stronach, wydaje się, że zajmują się obydwoma jednocześnie, stąd nazywają to zestawem SAS/kanister... ale to osobne rzeczy.

Jeśli masz płytkę zaślepiającą, taką jak ta w tym linku, została ona usunięta.

https://cdn10.bigcommerce.com/s-xk32d/products/80/images/275/027__74524.1405660493.1280.1280.JPG?c=2

Jeśli miał rurę jak tutaj, to SAS był nadal zainstalowany.
Image
 
#14 ·
Jeśli SAS nie ma zauważalnego wpływu na wydajność, nie zawracałbym sobie tym głowy, o jedną rzecz mniej do przywrócenia do standardu, zanim KTM powie Ci, że nie może udzielić gwarancji na Twój TFT, ponieważ usunięcie SAS musiało to spowodować ;-)

Pozbycie się kanistra zajęło 10 minut i służy bardzo przydatnemu celowi, a 10 minut później można go przywrócić do stanu fabrycznego (plus zwyczajowe 2 godziny próbowania znalezienia miejsca, w którym go umieściłem dla "Bezpieczeństwa")

Ponadto, kupując motocykl, szukam standardu, im bardziej został "ulepszony" (co często oznacza, że jest zepsuty, okaleczony, brakuje części), tym bardziej skłonny jestem odejść - i zakładam, że inni potencjalni nabywcy mają podobne poglądy, więc o ile motocykl nie jest "keeperem"*, staram się nie wydawać zbyt dużo pieniędzy na jego dewaluację ;-)

* "Keeper" = mityczna maszyna, którą zachowam na zawsze, posiadałem wielu "Keeperów", tylko po to, by stwierdzić, że w rzeczywistości były to zwykłe motocykle, gdy coś błyszczącego i nowego przykuło moją uwagę, więc w zasadzie zrezygnowałem z drogich modyfikacji, gdzie kiedyś unikałbym elektronicznego zawieszenia, abym mógł przerobić widelce i włożyć amortyzator Ohlins, teraz akceptuję, że wszystkie te wydatki w zasadzie pokryją nowy motocykl co kilka lat.

Być może ostatni motocykl spalający paliwa kopalne, który wejdzie do mojego garażu, rzeczywiście będzie "keeperem", ponieważ nie jestem zainteresowany pojazdem zasilanym Duracellem, chociaż może się to zmienić, jeśli ostatecznie będą miały osiągi 1290 z wagą 690 i zasięgiem, który pozwoli mi zwiedzać Alpy....

...Chociaż mało prawdopodobne, ponieważ będą one albo w pełni autonomiczne, albo będą miały zainstalowanego wirtualnego policjanta, aby zapewnić, że nie można się dobrze bawić.
 
#16 ·
Inne miejsce (Race Engineering) poleciło zestaw czujników szerokopasmowych Power Commanderów do nowoczesnych motocykli / ECU, co oznacza wiercenie w kolektorach w celu umieszczenia większych czujników - i o ile pamiętam, do czasu zakupu Power Commandera, modułu AT, czujników szerokopasmowych, modyfikacji rur i konfiguracji hamowni, możesz pożegnać się z tysiącem - co w dużym stopniu przyczynia się do nowego motocykla.
 
#17 ·
Innym sposobem jest wyłączenie SAS bez jego usuwania (i denerwowania ECU), po prostu blokując przewód zasilający z airboxu.
Można to zrobić, wpychając w niego małą śrubę i umieszczając zaślepkę (lub taśmę) po stronie airboxu. Alternatywnie, odpowiednio dobrana kulka łożyska może być wepchnięta do węża, a następnie można go podłączyć z powrotem do airboxu jak poprzednio.
Oznacza to, że zawór SAS będzie nadal działał, ale powietrze nie będzie dostarczane do portów wydechowych, co oznacza, że bulgot zniknie.
 
#18 ·
Wygląda na pewne zamieszanie z sas tutaj na 990 i 950. Było tam, aby wpuścić powietrze do wydechu, aby katalizatory w tłumiku spalały się prawidłowo, bez tego by się zablokowały. Usunięcie sas szło w parze z montażem tłumików aftermarketowych. Rower jeździł lepiej po tym i był płynniejszy na niskiej przepustnicy, usuwając większość słabego tankowania na niskich obrotach, na które tak bardzo narzekano na 990
Dużo o tym pisano, gdy 990 były aktualne. Dodatkowy dźwięk z aftermarketowych puszek przewyższał oryginalne, zwłaszcza z pięknymi puszkami Wings. Ciepło z oryginalnych puszek katalizatorów było prawdziwym bólem, zwłaszcza jeśli woziłeś sakwy i pasażerów.
Nie mam pojęcia, jak to wpływa na późniejsze modele, takie jak 1190 itp.
 
#19 ·
Usunąłem SAS ze względów estetycznych: strasznie na to patrzeć.
Kupiłem zestaw na eBayu z Grecji: zaślepki + śruby i wtyczkę rezystora oraz trochę naklejek. Zainstalowany w SMT bez zdejmowania zbiornika (ledwo mieści się mały klucz nasadowy i klucz płaski).
Wcześniej nie było strzelania z tłumikami LeoVince.
 
#20 ·
Usunąłem SAS z mojego 1190 adv r, aby posprzątać i dać trochę więcej miejsca wokół silnika itp. Zrobiłem to, gdy usunąłem katalizator i inne modyfikacje, aby wydech był chłodniejszy podczas europejskich wycieczek. Wcześniej płonąłbym w ruchu o małej prędkości. Miało to niewielki lub żaden wpływ na wydajność.
 
#23 ·
Mam 950 SM i przez 5 lat miałem swój udział w problemach. To długa i smutna historia, ale zasadniczo miałem silnik dwa razy wyjęty i gaźniki wiele razy. Szybko zmęczyło mnie grzebanie w ograniczonej przestrzeni i mnóstwie rur wszędzie. Ponieważ przeczytałem, że nie robi to różnicy, wyrwałem to wszystko i zrobiłem własne zaślepki. Rower działa dobrze, zdejmowanie i zakładanie zajmuje mniej czasu, mniej kłopotów. Mam modyfikacje airbox x bikes, dysze i rury Leo Vince, a różnica w stosunku do oryginału jest niesamowita i warta wysiłku IMHO. Chciałbym całkowicie pozbyć się airboxa, jeśli to możliwe, i przyjrzałem się modyfikacjom Rottweilera, ale koszty mnie powstrzymują. Przepustnica jest...erm, czuła, ale nauczyłem się sobie z tym radzić. To teraz trochę broń, więc nie jest to mój codzienny kierowca.