KTM Owners Forum banner

Tech pack afzetterij

18K views 75 replies 15 participants last post by  gavp  
#1 ·
16k voor een nieuwe 1290 adventure s, dan willen ze £1200 om het tech pack aan te zetten. Ik denk dat ik mijn 2020 houd.

#5 ·
16k voor een nieuwe 1290 adventure s dan willen ze £1200 om tech pack aan te zetten denk dat ik mijn 2020 houd
17200 voor een volledig uitgeruste motor is een geweldige deal in vergelijking met wat de concurrentie biedt...

Als er al iets is, is 16k voor de basisfiets een koopje. Je krijgt daar zeker geen GSA of V4 multi voor...

KTM heeft het slecht gedaan met de marketing, maar je wordt zeker niet opgelicht als je de uiteindelijke kosten optelt.

#43 ·
17200 voor een volledig uitgeruste motorfiets is een hels goede deal in vergelijking met wat de concurrentie biedt...

Als er al iets is, is 16k voor de basisfiets een koopje. Je krijgt zeker geen GSA of V4 multi daarvoor...

KTM heeft het slecht aangepakt met marketing, maar je wordt zeker niet opgelicht als je de uiteindelijke kosten optelt.
Ja, prijs een GS of een MTS op en de KTM is verdomd goedkoop, twee van mijn maten kochten ze afgelopen herfst met een gratis tech pack, beiden vonden het een koopje.

Een Tracer nadert nu de £15k en "Budget Middleweights" zijn nu £10k+.

Met wiskunde zoals die zou ik zeker geen geld verdienen hahahah

Inflatie werkt op de hele lening, niet alleen op de rente, tegen de huidige tarieven zou dat betekenen dat stel dat je vandaag 10 contant betaalde, diezelfde 10k contant over een jaar de koopkracht van 11k zou hebben, waardoor de rente al effectief wordt geannuleerd......

Zoals het er nu voorstaat, heb ik ook al dat contante geld dat ik niet heb betaald om elders te investeren, wat ik ook doe, waardoor ik daadwerkelijk geld verdien, EN bovenop dit alles heb ik NU een motorfiets en niet over 4 jaar of zo...
Gaat er een beetje vanuit dat je een beter rendement kunt halen op het investeren van de £10k dan de leenrente, laten we nu zeggen dat je op krediet koopt en £12k betaalt voor een £10k motorfiets over 4 jaar, dan heb je 4.x% nodig met samengestelde rente, en sommige spaarrekeningen zitten nu rond dit bedrag, vooral als je het geld 4 jaar kunt "vastzetten", dus je hebt nog steeds £10k contant op de bank.

Het probleem met het nemen van krediet en "investeren" is dat als die investering riskant is, gooi alles in aandelen en een plotselinge crash morgen kan het uitwissen, mogelijk samen met je baan, waardoor je geen contant geld, geen baan en een motorfiets op afbetaling hebt die nu £3k minder waard is dan je nog verschuldigd bent.

Ik doe geen krediet meer, deed het als een domme jeugd, motorfietsen om de 5 minuten ruilen, elke keer meer lenen, na @5 jaar rekende ik uit dat ik genoeg aan betalingen had gedaan om een topmotorfiets (Fireblade / Exup destijds) direct te hebben gekocht, maar toch nog financiering had op een motorfiets die de waarde overtrof.

Het zet je ook aan het denken over een ruil, het zou me ongeveer £8k kosten om te wisselen (inclusief £2k extra inruiltoeslag) tegen de tijd dat ik alle extra's op de mijne heb moeten terugkopen, niet alleen het tech pack, maar mijn Akra zal niet wisselen, evenmin als mijn bagage, valbeugels, comfortstoelen, misschien krijg ik een duizend terug door wat spullen te verkopen, maar toch £7k, en misschien kan ik nog eens £500 besparen door geen banden te hoeven kopen en de service van dit jaar te hebben.

Op dit punt heb ik een snel afschrijvend bezit, dat over vier jaar ongeveer £9k waard zal zijn en meer dan £15k heeft gekost (rekening houdend met de opgeblazen inruil), dus nog eens £6k, als ik mijn £8k motorfiets nog 4 jaar zou houden, zou hij slechts maximaal £2k verliezen.

Dit is wat PCP mensen kan aandoen, een lus van altijd een voertuig bezitten op het punt van maximale afschrijving, ik kocht mijn nieuwe KTM's alleen omdat ik bij beide gelegenheden meer dan £3k korting kreeg, de tweede keer kon ik mijn bagage, stoelen en valbeugels ruilen, dus het was een geweldige deal.

#7 ·
Was van plan de mijne te hakken, ik heb het volledige tech pack op de mijne, dus betaal ik niet opnieuw
Ik ging de mijne hakken, ik heb het volledige tech pack op de mijne, dus betaal ik niet opnieuw.
Je krijgt nu 2.000 korting voor elke 1290 die nu wordt ingeruild, win-win voor mij.

#11 ·
Het zijn allemaal verdomde rovers die pushen hoe ver ze je kunnen beroven, allemaal hetzelfde, auto's en motoren, het is hoog tijd dat we ze opdonderen, gewoon de spullen activeren en klanten een adviesprijs voor de motor geven

Ik ben Chinees gegaan, wat kan erger?
Misschien, maar zijn ze dat echt?

#14 ·
Nou, mijn 790r was £11.700 otr met rally-modus inbegrepen in 2019, de nieuwe £13.400 plus duizend voor tech pack 23 model

Plus worden ze nu niet in een ander land gemaakt voor meer winst?
Klopt, maar dat is een 790R die je vergelijkt met een 890R, wat een aanzienlijke upgrade is ten opzichte van de 790, de basis 2023 790 is precies 10k + 700 pond voor het tech pack, zo niet, dan is dat goedkoper dan vroeger, vooral als je rekening houdt met het feit dat er sinds 2019 meer dan 20% inflatie is geweest (die 11700 is nu meer als 14-15k)

#13 ·
Ze zeggen dat het inflatie is, dat is complete onzin. De inflatie was jarenlang op een historisch dieptepunt en de fietsen werden toch duurder, toegegeven, de inflatie is nu hoog, maar ze werden al eerder duurder.

Ik herinner me dat ik een gloednieuwe 520exc kocht voor £ 5.300, nu £ 10.000?

#15 ·
Ze zeggen dat het inflatie is, dat is complete onzin. De inflatie stond jarenlang op een historisch dieptepunt en de fietsen gingen toch omhoog, toegegeven, de inflatie is nu hoog, maar ze gingen al omhoog.

Ik herinner me dat ik een gloednieuwe 520exc kocht voor £5.300 otr, nu £10.000?
Alles wat ik wil zeggen is dat iemand met minimumloon nu minder hoeft te werken om een betere motor te kopen dan ze zelfs 5 jaar geleden moesten doen. Uiteindelijk is dat waar je naar moet kijken.

#17 ·
Wat is er significant aan de 790r ten opzichte van de 890r? Ik heb een dag op een 890r gereden omdat ik van plan was te upgraden en er was niet genoeg merkbaar verschil om me van gedachten te doen veranderen.
Ik kan het je zelf niet vertellen, maar veel reviews beoordelen de 890's veel beter. Van wat ik heb gezien, nadat ik de 890 ook heb geprobeerd, is de aero erop erg goed en dat geldt ook voor het nieuwe dashboard. Ik weet zeker dat de extra kracht van de motor ook welkom is, maar afgezien daarvan is het een zinloze vergelijking. Als je echt denkt dat de 890 niet beter is dan de 790, waarom zou je hem dan niet vergelijken met de huidige 790? In wezen dezelfde motorfiets, maar dan voor bijna duizend euro minder!! En lang niet zo lelijk 😂

#18 ·
Omdat de huidige 790's een andere vering hebben, is Apex shite, krijt en kaas, het is Duke-vering oké voor de weg, maar heeft zijn limiet. Het zijn een paar pk's, maar zwaarder, er is niets nieuws, het heeft nieuwe klokken maar doet niets wat de oudere 790 heeft, het is in feite een uitgeboorde 790.

#20 ·
Omdat de huidige 790's een andere vering hebben, is Apex shite, krijt en kaas, het is Duke-vering oké voor de weg maar heeft zijn limiet

Het is een paar pk maar zwaarder, er is niets nieuws, het heeft nieuwe klokken maar doet niets, de oudere 790 heeft het, het is in feite een uitgeboorde 790
Ik heb nog geen 790 gereden, dus ik wil geen shit praten, maar de nieuwe 890 basisvering is hetzelfde zonder de afstellers op de 790, en de basis 890 voelde behoorlijk goed uit de doos, zeer goede windbescherming en rotsvast, zelfs op snelheid.

Je hebt gelijk dat de veranderingen in de echte wereld niet optellen, maar uiteindelijk is de gloednieuwe 2023 R1250GS waarschijnlijk niet sneller offroad en in de echte wereld dan een 2003 R1150GS. Dat is een heel ander gesprek.

Over vering gesproken, de oude 790R was ook geen 11k, hij was normaal gesproken ongeveer 12k. De basis 790 was toen 11k, met dezelfde, niet verstelbare APEX-vorken, als de huidige, behalve dat de huidige motorfiets duizend goedkoper is...

We kunnen zo pedant zijn als we willen, maar uiteindelijk zijn de nieuwe motoren een evolutie en een verbetering, hoe klein ook, en kosten in werkelijkheid niet meer nadat je rekening hebt gehouden met inflatie, loonstijgingen etc. etc.

Ik klaag graag net als de volgende persoon, maar de realiteit is, om terug te komen op wat ik ook in het Kove-onderwerp zei, dat KTM gewoon een goede deal biedt voor hun motoren en wat die motoren kunnen. Als dat niet zo was, zouden we hier niet allemaal zijn.

Wil je het over afzetterij hebben, wat dacht je van Harley Davidson? 30 duizend voor een 20 jaar oude motor?

#19 ·
Ze willen dat je de nieuwste shit koopt, daarom beoordelen ze het beter, eerlijk gezegd is het waarschijnlijk een beetje sneller, heeft het wat meer koppel, maar gewoon pubpraat, mijn 799 heeft veel koppel offroad en draait in de meeste versnellingen door, het is niet koppel, het zijn de banden waar de grip vandaan komt, je kunt al het koppel hebben, maar zonder grip is het nutteloos, qua snelheid heb je het over een of twee motorfietslengtes tot 100 mph, dus eigenlijk niets, dus ik vind het aanzienlijk beter moeilijk te slikken, het is niet veel veranderd, wat de wind betreft, het is nog steeds hetzelfde met buffering, heb een Rade-scherm gemonteerd en spiegels verwijderd, waardoor de mijne draaglijk werd

#22 ·
Ik denk dat je wel gek moet zijn om geld te lenen om een ​​waardeverminderend bezit te kopen. Als je iets graag wilt, spaar dan of verkoop andere dingen om het te betalen. Sla gewoon het geld op de toonbank en probeer wat extra's of service te krijgen voor de best mogelijke deal. Laat je niet meeslepen in al die PCP-onzin.

#23 ·
Ik weet niet waarom ter wereld iemand ooit een fiets op PCP zou kopen als je persoonlijke leningen hebt van slechts 5%, wat ik heb gedaan om aan te vullen wat ik voor mijn XR heb gekregen voor het krijgen van mijn GT, over 4 jaar betaal ik 1000 euro meer dan de waarde van de sticker van de fiets, met de huidige inflatie verdien ik geld met financiering ten opzichte van een eenmalige contante betaling!! Soms moet je gewoon je hersens gebruiken...

#24 ·
Ik weet niet waarom iemand ter wereld ooit een fiets op PCP zou kopen als je persoonlijke leningen hebt van slechts 5%, wat ik heb gedaan om aan te vullen wat ik voor mijn XR heb ontvangen voor het krijgen van mijn GT, over 4 jaar betaal ik 1000 euro meer dan de stickerwaarde van de fiets, met de huidige inflatie verdien ik geld aan financiering ten opzichte van een eenmalige contante betaling!!

Soms moet je gewoon je hersens gebruiken...
Simpel antwoord waarom mensen op PCP kopen is dat ze alleen het lagere maandbedrag zien, ze kijken niet naar de uiteindelijke kosten.

#25 ·
Contant geld is voor mij koning, het enige waar ik een lening voor had is mijn huis dat nu is afbetaald, niets mis met een goede financiële deal, maar contant geld is koning, het is van mij, ik bezit het, als ik ziek word of niet kan werken, maak ik me geen zorgen over shit op afbetaling, als ik het niet direct kan kopen, heb ik het niet, deze dingen zijn me van mijn ouders geleerd en hebben me tot nu toe goed gestaan, ik help nu mijn zus, schulden, verdomde creditcards, reist de wereld rond, nepborsten, woonde gratis bij mam, geen pot om in te pissen vanwege financiën, nee, tenzij ik help, zal ze mogelijk dakloos zijn, dus mijn plannen voor een paar jaar zijn verpest door haar. Ik geef haar eigenlijk gratis een appartement boven mijn winkel omdat ik haar niet dakloos kan zien en aan mijn ouders denk die neer kijken, van binnen verdomd woedend, en ongeveer 70.000 euro om een uitbreiding op mijn eigendom te krijgen, wat mijn spaargeld is, wat ik voor mezelf zal krijgen, dus als mensen zeggen dat financiën een goede zaak zijn, is dat niet zo, als je het niet kunt betalen, koop het dan niet, het zal je goed staan.

#29 ·
Ja, ik had al een beetje geraden dat je het zo zou bekijken.
Het punt waar ik niet tegen kan argumenteren, is dat je het nu kunt hebben, en dat heeft op zich al waarde.

Inflatie die op de hele lening inwerkt, werkt niet als het gaat om het afschrijven van activa.
Je 10.000 euro kan over een jaar gelijk staan aan 11.000 euro, maar je 1 jaar oude afgeschreven activa niet.

Wat je redt, is dat je beweert meer te verdienen dan de rente die je betaalt via je investeringen, wat nu misschien het geval is, maar misschien niet meer in de komende 4 jaar. Het is een gok, als het dat niet was, dan zou je maximaal lenen en dat geld ook investeren.

#30 ·
Dat klopt, met betrekking tot de afschrijving van het bezit zou het een overweging zijn als ik de motorfiets zou willen verkopen. Dat wil ik niet. Ik heb al mijn motoren die ik heb gehad gehouden, totdat ze niet meer te repareren waren of ik ze nog steeds heb (mijn 2003 XT600, 2011 ER6F, 1985 RG80).

Mijn XR is afgeschreven, ik zou hem nooit verkopen.

Mijn punt is alleen dat als ik deze motorfiets op de lange termijn wilde hebben, ik "meer" zou hebben "betaald" als ik hem contant had gekocht.

Ik heb slechts 5% rente op de lening ervoor, houd er rekening mee dat het een persoonlijke lening is, geen PCP of HP, dus ik BEN volledig eigenaar van de motorfiets, en momenteel compenseert de inflatie dat volledig.

Natuurlijk is alles wat met geld te maken heeft een risico, maar ik lig er verdomme niet wakker van dat ik nu mijn motorfiets heb en er een lening voor heb, het is geen hoge maandelijkse betaling, ik kan het gemakkelijk beheren, en als de shit de fan raakt, zal ik altijd in staat zijn om de rest van de lening af te betalen, zoals ik zou hebben gedaan als ik had besloten de motorfiets contant te kopen, of zo niet, dan de motorfiets te verkopen en het geld te betalen. Vroegtijdige aflossingen op de lening betekenen ook effectief een nog lagere rentevoet aan het einde van de dag.

Bovendien moet je ook naar de realiteit van de deal kijken, dat heb ik geleerd met mijn ER6 en XT600.

Ik kocht de ER6 voor 2.500 pond, het was een geweldige motorfiets, maar nu met 55.000 mijl heb ik er minstens 3.000 pond aan uitgegeven met verschillende problemen door de jaren heen, hij heeft net ook een stator doorgebrand, dat is minstens 100 pond...
Mijn XR kocht ik voor 9.000 pond, 47.000 mijl, gaf ongeveer 300 pond uit aan "problemen", verbruiksartikelen zijn realistisch gezien hetzelfde als de ER6, met uitzondering van banden.

Aan het einde van dit alles is de ER6 ongeveer 1.500 pond waard in de huidige staat als iemand hem ooit zou kopen,
De XR werd aanvankelijk gewaardeerd op 7250, wat ik heb opgeschroefd tot bijna 9.500 pond en ik heb nog steeds de OE-dozen om te verpanden...

Als ik de GT nu niet had gekocht en een rotmotor of een goedkope motor had gekregen om de tijd te doden, had ik veel meer geld uitgegeven tegen de tijd dat ik de GT zou krijgen.

Natuurlijk zou ik een goedkopere, betrouwbare motorfiets kunnen kopen, zoals een nieuwe SV650 of zoiets, maar dat is een enorme downgrade ten opzichte van wat ik had, zonder echt financieel voordeel.

Uiteindelijk bezit ik een motorfiets alleen als vervoermiddel en het is ook een enorme passie van me, dus het nu is belangrijker dan hoeveel.

#31 ·
Mijn punt is alleen dat als ik deze fiets op de lange termijn wilde hebben, ik "meer" zou hebben "betaald" als ik hem contant had gekocht.
Ik heb maar 5% rente op de lening ervoor, houd er rekening mee dat het een persoonlijke lening is, geen PCP of HP, dus ik BEN volledig eigenaar van de fiets, en momenteel compenseert de inflatie dat volledig.
Ik ben het eens met wat je zegt, behalve het bovenstaande.
Ik denk dat je minder zou hebben betaald als je contant had betaald, vooral als je het geld toch al had en ervoor koos het niet te gebruiken, dat lijkt overduidelijk.

Inflatie compenseert de rente op de lening niet, maar verlaagt wel het uiteindelijke bedrag in reële termen, zolang je inkomen blijft stijgen, zo niet, dan helpt inflatie je niet.
Je hebt misschien hogere 'opportuniteitskosten' voor dat geld dan de rente die je zou betalen, zo ja, dan geweldig... hoewel het niet gegarandeerd is, dus je weet pas aan het einde of je beter af bent of niet.

Heb ik het mis?

#33 ·
Je lijkt troost te vinden in inflatie, maar inflatie is hier irrelevant omdat je niet investeert.

Laat me het samenvatten zoals ik het zie.
Je hebt extra betaald om je fiets te kopen, omdat je wat geld hebt geleend om dat te doen. Je hoopt nu dat de investeringen die je hebt gedaan met een gelijk bedrag meer opleveren dan de kosten van de financiering.
Dat is alles wat er is, al het andere is rook en spiegels.

#34 ·
Je lijkt troost te vinden in inflatie, maar inflatie is hier irrelevant omdat je niet investeert.

Laat me het samenvatten zoals ik het zie.
Je hebt extra betaald om je fiets te kopen, omdat je wat geld hebt geleend om dat te doen. Je hoopt nu dat de investeringen die je hebt gedaan met een gelijke som geld meer opleveren dan de kosten van de financiering.
Dat is alles wat er is, al het andere is rookgordijn.
Ik bedoel, als we het er niet over eens kunnen worden, dan is het verschil zeker onbelangrijk.

Een willekeurig Amerikaans artikel dat ik heb gevonden, maar dat de voordelen precies schetst en het werkt hier in het VK op dezelfde manier.

Een fiets is misschien een te klein bezit om een significant verschil te maken, maar hetzelfde geldt voor huizen en hypotheken.

Edit:

Hier is een geloofwaardiger en relevanter artikel:

.

Kortom, als uw rentetarieven vaststaan, is inflatie een goede zaak.

#38 ·
Noem me ouderwets, maar je kunt het kopen op de pof steken waar de zon niet schijnt, mijn kredietgeschiedenis is waarschijnlijk absolute shit omdat ik geen kredietgeschiedenis heb, nog nooit in mijn leven een lening heb gehad, als je iets wilt, spaar dan en betaal 👍🏽
Gelukkig heb ik een goede kredietwaardigheid en zelfs dan heb ik de PCP alleen afgesloten om de extra garantie van 2 jaar te krijgen. Er is niets dat me tegenhoudt om een vervroegde afbetaling te doen zonder boete en toch de garantie te behouden. Niet ieders optie, maar ik vond dat het voor mij logisch was.

#40 ·
Trouwens, mijn 790r was £ 11.700 omdat ik binnenkwam met een Quality Street-blik met £ 12.000 contant geld, de dealer ernaar liet kijken en eraan liet ruiken en hoewel hij geen contant geld wilde, was het een gemakkelijke verkoop voor hem op afbetaling. Ik zou de adviesprijs van £ 12.000 hebben betaald.

#44 · (Edited)
Midden jaren 2000 had ik een groep vrienden die begonnen met het gebruik van spread betting op de aandelenmarkt (via IG Index).
De markten waren destijds erg goed en sommigen van hen verdienden een behoorlijk bedrag. Ik verdiende zelfs een paar honderd op de FTSE 100, maar verloor het toen weer omdat ik er geen verstand van had.

Een van hen besloot zichzelf te belonen door een stacaravan te kopen aan een lokale kust. Hij zou een deel van zijn winst gebruiken om deze te kopen, maar maakte de sommen en besloot dat het logischer was om zijn inzet bij IG te laten en in plaats daarvan een banklening af te sluiten om de caravan te kopen. 6 maanden later stortten de markten in, werden de meeste van zijn spread bets geannuleerd en werd een groot deel van zijn winst tenietgedaan... maar hij had nog steeds die banklening om te dekken.

Ik zou een krediet afsluiten als het goedkoop genoeg was en ik toch al het geld had, en er was een bankrekening die een waardevolle winst zou opleveren. Ik zou echter niet beleggen, omdat de markten plotseling kunnen schommelen en ik denk dat we ons in een periode van hoge volatiliteit bevinden (of op het punt staan ​​deze te betreden). Ik denk ook dat de meeste aandelen overgewaardeerd zijn, en dat zou kunnen veranderen nu we een periode van lage rentetarieven verlaten.

#49 ·
Een goede zaak aan deze thread (en vergelijkbare threads onlangs) is dat het voor mij de werkelijke prijzen van KTM heeft vergeleken met andere vergelijkbare merken.
Ik ben niet op zoek naar een andere motor, en heb er toch nooit echt over nagedacht om een nieuwe motor te kopen, dus het maakt voor mij geen verschil...
Maar toch... Ik vind het gewoon niet leuk. Ik zou het prettiger vinden als elke motor alles volledig ingeschakeld had, zodat er geen overbodige hardware op de motor zit.