16k voor een nieuwe 1290 adventure s, dan willen ze £1200 om het tech pack aan te zetten. Ik denk dat ik mijn 2020 houd.
17200 voor een volledig uitgeruste motor is een geweldige deal in vergelijking met wat de concurrentie biedt...16k voor een nieuwe 1290 adventure s dan willen ze £1200 om tech pack aan te zetten denk dat ik mijn 2020 houd
Ja, prijs een GS of een MTS op en de KTM is verdomd goedkoop, twee van mijn maten kochten ze afgelopen herfst met een gratis tech pack, beiden vonden het een koopje.17200 voor een volledig uitgeruste motorfiets is een hels goede deal in vergelijking met wat de concurrentie biedt...
Als er al iets is, is 16k voor de basisfiets een koopje. Je krijgt zeker geen GSA of V4 multi daarvoor...
KTM heeft het slecht aangepakt met marketing, maar je wordt zeker niet opgelicht als je de uiteindelijke kosten optelt.
Gaat er een beetje vanuit dat je een beter rendement kunt halen op het investeren van de £10k dan de leenrente, laten we nu zeggen dat je op krediet koopt en £12k betaalt voor een £10k motorfiets over 4 jaar, dan heb je 4.x% nodig met samengestelde rente, en sommige spaarrekeningen zitten nu rond dit bedrag, vooral als je het geld 4 jaar kunt "vastzetten", dus je hebt nog steeds £10k contant op de bank.Met wiskunde zoals die zou ik zeker geen geld verdienen hahahah
Inflatie werkt op de hele lening, niet alleen op de rente, tegen de huidige tarieven zou dat betekenen dat stel dat je vandaag 10 contant betaalde, diezelfde 10k contant over een jaar de koopkracht van 11k zou hebben, waardoor de rente al effectief wordt geannuleerd......
Zoals het er nu voorstaat, heb ik ook al dat contante geld dat ik niet heb betaald om elders te investeren, wat ik ook doe, waardoor ik daadwerkelijk geld verdien, EN bovenop dit alles heb ik NU een motorfiets en niet over 4 jaar of zo...
Ik ging de mijne hakken, ik heb het volledige tech pack op de mijne, dus betaal ik niet opnieuw.Was van plan de mijne te hakken, ik heb het volledige tech pack op de mijne, dus betaal ik niet opnieuw
Misschien, maar zijn ze dat echt?Het zijn allemaal verdomde rovers die pushen hoe ver ze je kunnen beroven, allemaal hetzelfde, auto's en motoren, het is hoog tijd dat we ze opdonderen, gewoon de spullen activeren en klanten een adviesprijs voor de motor geven
Ik ben Chinees gegaan, wat kan erger?
Klopt, maar dat is een 790R die je vergelijkt met een 890R, wat een aanzienlijke upgrade is ten opzichte van de 790, de basis 2023 790 is precies 10k + 700 pond voor het tech pack, zo niet, dan is dat goedkoper dan vroeger, vooral als je rekening houdt met het feit dat er sinds 2019 meer dan 20% inflatie is geweest (die 11700 is nu meer als 14-15k)Nou, mijn 790r was £11.700 otr met rally-modus inbegrepen in 2019, de nieuwe £13.400 plus duizend voor tech pack 23 model
Plus worden ze nu niet in een ander land gemaakt voor meer winst?
Alles wat ik wil zeggen is dat iemand met minimumloon nu minder hoeft te werken om een betere motor te kopen dan ze zelfs 5 jaar geleden moesten doen. Uiteindelijk is dat waar je naar moet kijken.Ze zeggen dat het inflatie is, dat is complete onzin. De inflatie stond jarenlang op een historisch dieptepunt en de fietsen gingen toch omhoog, toegegeven, de inflatie is nu hoog, maar ze gingen al omhoog.
Ik herinner me dat ik een gloednieuwe 520exc kocht voor £5.300 otr, nu £10.000?
Ik kan het je zelf niet vertellen, maar veel reviews beoordelen de 890's veel beter. Van wat ik heb gezien, nadat ik de 890 ook heb geprobeerd, is de aero erop erg goed en dat geldt ook voor het nieuwe dashboard. Ik weet zeker dat de extra kracht van de motor ook welkom is, maar afgezien daarvan is het een zinloze vergelijking. Als je echt denkt dat de 890 niet beter is dan de 790, waarom zou je hem dan niet vergelijken met de huidige 790? In wezen dezelfde motorfiets, maar dan voor bijna duizend euro minder!! En lang niet zo lelijk 😂Wat is er significant aan de 790r ten opzichte van de 890r? Ik heb een dag op een 890r gereden omdat ik van plan was te upgraden en er was niet genoeg merkbaar verschil om me van gedachten te doen veranderen.
Ik heb nog geen 790 gereden, dus ik wil geen shit praten, maar de nieuwe 890 basisvering is hetzelfde zonder de afstellers op de 790, en de basis 890 voelde behoorlijk goed uit de doos, zeer goede windbescherming en rotsvast, zelfs op snelheid.Omdat de huidige 790's een andere vering hebben, is Apex shite, krijt en kaas, het is Duke-vering oké voor de weg maar heeft zijn limiet
Het is een paar pk maar zwaarder, er is niets nieuws, het heeft nieuwe klokken maar doet niets, de oudere 790 heeft het, het is in feite een uitgeboorde 790
Simpel antwoord waarom mensen op PCP kopen is dat ze alleen het lagere maandbedrag zien, ze kijken niet naar de uiteindelijke kosten.Ik weet niet waarom iemand ter wereld ooit een fiets op PCP zou kopen als je persoonlijke leningen hebt van slechts 5%, wat ik heb gedaan om aan te vullen wat ik voor mijn XR heb ontvangen voor het krijgen van mijn GT, over 4 jaar betaal ik 1000 euro meer dan de stickerwaarde van de fiets, met de huidige inflatie verdien ik geld aan financiering ten opzichte van een eenmalige contante betaling!!
Soms moet je gewoon je hersens gebruiken...
Ik ben het eens met wat je zegt, behalve het bovenstaande.Mijn punt is alleen dat als ik deze fiets op de lange termijn wilde hebben, ik "meer" zou hebben "betaald" als ik hem contant had gekocht.
Ik heb maar 5% rente op de lening ervoor, houd er rekening mee dat het een persoonlijke lening is, geen PCP of HP, dus ik BEN volledig eigenaar van de fiets, en momenteel compenseert de inflatie dat volledig.
Ik bedoel, als we het er niet over eens kunnen worden, dan is het verschil zeker onbelangrijk.Je lijkt troost te vinden in inflatie, maar inflatie is hier irrelevant omdat je niet investeert.
Laat me het samenvatten zoals ik het zie.
Je hebt extra betaald om je fiets te kopen, omdat je wat geld hebt geleend om dat te doen. Je hoopt nu dat de investeringen die je hebt gedaan met een gelijke som geld meer opleveren dan de kosten van de financiering.
Dat is alles wat er is, al het andere is rookgordijn.
Gelukkig heb ik een goede kredietwaardigheid en zelfs dan heb ik de PCP alleen afgesloten om de extra garantie van 2 jaar te krijgen. Er is niets dat me tegenhoudt om een vervroegde afbetaling te doen zonder boete en toch de garantie te behouden. Niet ieders optie, maar ik vond dat het voor mij logisch was.Noem me ouderwets, maar je kunt het kopen op de pof steken waar de zon niet schijnt, mijn kredietgeschiedenis is waarschijnlijk absolute shit omdat ik geen kredietgeschiedenis heb, nog nooit in mijn leven een lening heb gehad, als je iets wilt, spaar dan en betaal 👍🏽