KTM Owners Forum banner

Wibracje przez kierownicę

10K views 24 replies 11 participants last post by  L_r99  
#1 ·
Czy ktoś ma jakieś rady dotyczące redukcji wibracji przez kierownicę, dochodząc do punktu, w którym pompowanie ramion stopniowo się pogarsza? Jeżdżę co weekend, biorę udział w kilku enduro rocznie!
i zanim ktoś to zasugeruje... próbowałem tabletek "man up", nie zadziałało 🤪
Patrzę w kierunku mocowań/wkładek/elastycznych kierownic phd, dzięki chłopaki
 
#7 ·
Myślę, że kevinyorks zwykł wypełniać drążki silikonem lub czymś podobnym, aby pomóc je wytłumić.
To byłem/jestem ja. Wypełnianie drążków uszczelniaczem silikonowym zmniejsza wibracje o prawdziwe 50%. Testowane na sprzęcie używanym do testowania wibracji w elektronarzędziach. Robiłem to w każdym motocyklu, który posiadałem w ciągu ostatnich 20 lat. Potrzebujesz tylko uszczelniacza, pistoletu i kawałka rury PCV, aby przejść przez gwintowany koniec tuby silikonowej. Rura musi mieć długość drążków - zacznij od najdalszego końca, pompuj i powoli wyciągaj rurę, aby równomiernie napełnić ją bez pęcherzyków powietrza.
 
#8 ·
Cierpię na HAVS, więc naprawdę odczuwam każdą wibrację. Jak wyżej PHDS z zielonym elastomerem (najbardziej miękkim), wypełnij kierownicę silikonem, uchwyty Pro taper pillow i nie zaciskaj zbyt mocno. Świeży tampon na początku wyścigu pomaga znacznie😂😂😬.
 
#10 ·
Cierpię na HAVS, więc naprawdę odczuwam każdą wibrację. Jak wyżej PHDS z zielonym elastomerem (najbardziej miękkim), wypełnij kierownicę silikonem, chwyty Pro taper pillow i nie zaciskaj zbyt mocno. Świeży tampon na początku wyścigu bardzo pomaga😂😂😬.
Dokładnie to robię. Chociaż tampon puchnie i nie mogę go wyjąć z tyłka...

PHDS i chwyty Pillow top dla mnie we wszystkich motocyklach. Używam nawet pillow topów w moich motocyklach trialowych. Jestem załamany, że zmienili je na te gówniane zaciskane, więc zrobiłem zapasy.

Poszedłem drogą silikonową, ale już się tym nie przejmuję.

To jest jednak dla zespołu cieśni nadgarstka (całkowite drętwienie w dłoni). Prawdziwym i natychmiastowym rozwiązaniem była operacja. Teraz druga ręka też zaczyna się psuć, więc też będę jej potrzebował.

Jak wyżej, pompa ramienia jest po prostu spowodowana poleganiem na stosunkowo słabych i małych mięśniach przedramion zamiast używania nóg, mięśni brzucha i pozycji ciała. Widzisz wszelkiego rodzaju bzdury o nawodnieniu i specjalnych maściach itp. Ale to tylko "pompa", którą dostajesz z każdym mięśniem, gdy robisz dużo powtórzeń w krótkim czasie.
 
#11 ·
[QUOTE="Ship, post: 5884819, member: 3479]
Uchwyty poduszkowe na uchwytach blokowanych @Nokkaz? ...... czy też wyrzeźbiłeś jakieś blokady i przykleiłeś jakieś poduszki? Cheers 👍🏻
[/QUOTE]
Dla TPI właśnie kupiłem nową rurkę przepustnicy, lewa strona wchodzi prosto na kierownicę jak zwykle. 350 miało zamontowane podgrzewane manetki, więc ostrożnie odciąłem uchwyt i zamontowałem poduszki. Są to blokady, więc wyobrażam sobie, że poprzedni właściciel odciął oryginalne uchwyty.
 
#13 ·
Dzięki za odpowiedzi, chłopaki……Na pewno przyjrzę się uchwytom na poduszki, jaki konkretny model kupić?? statek….Czy masz jakieś dodatkowe informacje/zdjęcia z instalacji metody rur PVC na kierownicy? Spróbuję najpierw tego, jakiej rury użyłeś, elastycznego przewodu czyszczącego? Następnie przyjrzę się mocowaniom phds, jeśli będzie to konieczne💪 Mam nadzieję, że nie 👌
 
#15 ·
Dzięki za odpowiedzi, chłopaki……Na pewno przyjrzę się uchwytom Pillow, jaki konkretny model wziąć??
statek….czy masz jakieś dodatkowe informacje/zdjęcia z instalacji metody rur PVC na kierownicy? Zamierzam spróbować najpierw tego, jakiej rury użyłeś, elastycznego przewodu czyszczącego? Następnie przyjrzę się uchwytom phds, jeśli będzie to konieczne💪 Mam nadzieję, że nie 👌
Po prostu wygoogluj Pro Taper Pillow grips, jak poniżej.
Image
 
#14 ·
Nie, przepraszam .... wszystko, czego potrzebujesz (oprócz silikonu i pistoletu/aplikatora) to trochę przezroczystej, elastycznej rury PCV, którą można kupić na metry w homebase/bnq. Weź średnicę, która pasuje do gwintowanego końca tuby silikonowej. Rura, którą dostałem, pasowała dobrze, ale związałem ją również opaskami zaciskowymi. Rura ma długość prętów .... włóż ją, a następnie pompuj i powoli wyciągaj, aż pręt się napełni. Włóż wszelkie mocowania osłony dłoni, zanim stwardnieje.
 
#22 ·
Wygląda na to, że mam fuszerkę po obu stronach prętów, czy nadal warto wypełnić to silikonem? Załóżmy, że nie mam nic do stracenia, używałem dziś więcej nóg, duża poprawa💪
Poza tematem………..
Nie sądzę, żeby ktoś wiedział, kto sprzedawał ostatnio zestawy narzędzi Ktm?
 
#24 ·
Cierpiałem przez lata na każdym motocyklu, 2-suwowym i 4-suwowym. Miałem nawet operację cieśni nadgarstka. Próbowałem wszystkiego, kierownic wypełnionych silikonem itp. PHDS, takie jak izolowane kierownice, zrobiły niewielką różnicę. Zmiana kroku.....2018 przeciwwaga TPI! Nadal od czasu do czasu cierpiałem, ale częstotliwość i poziom wibracji były różnicą dnia i nocy. Minusem jest to, że powinienem naprawdę trzymać się jazdy tylko na tych motocyklach, ale wciąż lubię kupować również 4-suwowe.
 
#25 ·
Taki jest plan, miejmy nadzieję, że w tym roku/przyszłym roku, nowy rower, na pewno spojrzę w dół/i poproszę o radę, co kupić, szczerze mówiąc... jaka różnica tylko zmiana stylu jazdy, wczoraj wyszedłem (las/kamieniołom) używałem nóg o wiele więcej niż zwykle, ręce mogłyby z łatwością jeździć kolejne 3 godziny, Steg pegi mogą mi się przydać, czy ktoś je poleca?
Zamówiłem nowe chwyty/poduszki, na razie wstrzymam się z mocowaniami phds, silikon jest w kierownicy, zobaczę, kiedy się ustawi, jeśli to pomoże! Jeśli nie, rozważę zakup phds!