Otrzymałem już moją 1390 EVO i przejechałem na niej trochę kilometrów. Moje pierwsze wrażenia w porównaniu do mojego "starego" 1290 EVO z 2023 roku są następujące:
Najbardziej zauważalną różnicą jest prowadzenie. Motocykl wydaje się super lekki w porównaniu do 1290. Mimo że jest cięższy o 1 kg, motocykl wydaje się lżejszy o 20 kg podczas przerzucania go z boku na bok. Nie wiem, jak bardzo ta różnica wynika z opon Power GP, ponieważ wcześniej ich nie testowałem. Jeździłem na S22, Rosso 4 i Rosso 4 Corsa na 1290. Zdziwiłbym się, gdyby wynikało to tylko z opon, ponieważ "zwrotność" w 1390 jest znacznie lepsza niż w 1290.
Różnica w mocy nie jest tak duża i powiedziałbym, że nie warto robić ulepszenia tylko na podstawie mocy. Czujesz, jak włącza się shiftcam i przy około 6000 - przednie koło idzie prosto w górę.
Przełożenia zmieniły się na lepsze. Teraz 5. bieg jest użyteczny przy prędkościach dozwolonych na drodze. Powiedziałbym, że 1 i 2 bieg również odczuwa się inaczej. Myślę, że są dłuższe niż w 1290 - muszę więcej pojeździć tym motocyklem, żeby się upewnić.
Zawieszenie również wydaje się nieco lepsze. Motocykl wydaje się bardziej stabilny i jest bardziej odczuwalny efekt "magicznego dywanu" podczas jazdy po nieco wyboistych drogach w szybkim tempie.
Hamulce - Naprawdę nie czuć żadnej różnicy w stosunku do 1290. Fajną funkcją jest to, że można teraz regulować "wgryzanie" hamulca w nowym pompie hamulcowej.
Funkcja antiwheelie - Działa bardzo dobrze, ale bardziej jak funkcja anty-flip. Nie będziesz w stanie unosić się na wheelie z wciśniętą przepustnicą na różnych poziomach. Po osiągnięciu ustawionego poziomu, motocykl odcina moc. Nie jest to gwałtowne odcięcie, ale nie będziesz w stanie utrzymać wheelie. Działa bardzo dobrze w tym sensie, że zapobiega przewróceniu się.
Poza tym są pewne różnice w układzie na desce rozdzielczej i nowe funkcje.
Dodali ogranicznik obrotów na zimno - tak samo jak ma BMW. Musi się rozgrzać, zanim będzie można kręcić wyżej niż 5500.
Czujnik kąta pochylenia był oczywiście fajną funkcją.
Najbardziej zauważalną różnicą jest prowadzenie. Motocykl wydaje się super lekki w porównaniu do 1290. Mimo że jest cięższy o 1 kg, motocykl wydaje się lżejszy o 20 kg podczas przerzucania go z boku na bok. Nie wiem, jak bardzo ta różnica wynika z opon Power GP, ponieważ wcześniej ich nie testowałem. Jeździłem na S22, Rosso 4 i Rosso 4 Corsa na 1290. Zdziwiłbym się, gdyby wynikało to tylko z opon, ponieważ "zwrotność" w 1390 jest znacznie lepsza niż w 1290.
Różnica w mocy nie jest tak duża i powiedziałbym, że nie warto robić ulepszenia tylko na podstawie mocy. Czujesz, jak włącza się shiftcam i przy około 6000 - przednie koło idzie prosto w górę.
Przełożenia zmieniły się na lepsze. Teraz 5. bieg jest użyteczny przy prędkościach dozwolonych na drodze. Powiedziałbym, że 1 i 2 bieg również odczuwa się inaczej. Myślę, że są dłuższe niż w 1290 - muszę więcej pojeździć tym motocyklem, żeby się upewnić.
Zawieszenie również wydaje się nieco lepsze. Motocykl wydaje się bardziej stabilny i jest bardziej odczuwalny efekt "magicznego dywanu" podczas jazdy po nieco wyboistych drogach w szybkim tempie.
Hamulce - Naprawdę nie czuć żadnej różnicy w stosunku do 1290. Fajną funkcją jest to, że można teraz regulować "wgryzanie" hamulca w nowym pompie hamulcowej.
Funkcja antiwheelie - Działa bardzo dobrze, ale bardziej jak funkcja anty-flip. Nie będziesz w stanie unosić się na wheelie z wciśniętą przepustnicą na różnych poziomach. Po osiągnięciu ustawionego poziomu, motocykl odcina moc. Nie jest to gwałtowne odcięcie, ale nie będziesz w stanie utrzymać wheelie. Działa bardzo dobrze w tym sensie, że zapobiega przewróceniu się.
Poza tym są pewne różnice w układzie na desce rozdzielczej i nowe funkcje.
Dodali ogranicznik obrotów na zimno - tak samo jak ma BMW. Musi się rozgrzać, zanim będzie można kręcić wyżej niż 5500.
Czujnik kąta pochylenia był oczywiście fajną funkcją.