KTM Owners Forum banner

1390 Super Duke - Pierwsze wrażenia

8.3K views 29 replies 8 participants last post by  RichH  
#1 ·
Otrzymałem już moją 1390 EVO i przejechałem na niej trochę kilometrów. Moje pierwsze wrażenia w porównaniu do mojego "starego" 1290 EVO z 2023 roku są następujące:

Najbardziej zauważalną różnicą jest prowadzenie. Motocykl wydaje się super lekki w porównaniu do 1290. Mimo że jest cięższy o 1 kg, motocykl wydaje się lżejszy o 20 kg podczas przerzucania go z boku na bok. Nie wiem, jak bardzo ta różnica wynika z opon Power GP, ponieważ wcześniej ich nie testowałem. Jeździłem na S22, Rosso 4 i Rosso 4 Corsa na 1290. Zdziwiłbym się, gdyby wynikało to tylko z opon, ponieważ "zwrotność" w 1390 jest znacznie lepsza niż w 1290.

Różnica w mocy nie jest tak duża i powiedziałbym, że nie warto robić ulepszenia tylko na podstawie mocy. Czujesz, jak włącza się shiftcam i przy około 6000 - przednie koło idzie prosto w górę.

Przełożenia zmieniły się na lepsze. Teraz 5. bieg jest użyteczny przy prędkościach dozwolonych na drodze. Powiedziałbym, że 1 i 2 bieg również odczuwa się inaczej. Myślę, że są dłuższe niż w 1290 - muszę więcej pojeździć tym motocyklem, żeby się upewnić.

Zawieszenie również wydaje się nieco lepsze. Motocykl wydaje się bardziej stabilny i jest bardziej odczuwalny efekt "magicznego dywanu" podczas jazdy po nieco wyboistych drogach w szybkim tempie.

Hamulce - Naprawdę nie czuć żadnej różnicy w stosunku do 1290. Fajną funkcją jest to, że można teraz regulować "wgryzanie" hamulca w nowym pompie hamulcowej.

Funkcja antiwheelie - Działa bardzo dobrze, ale bardziej jak funkcja anty-flip. Nie będziesz w stanie unosić się na wheelie z wciśniętą przepustnicą na różnych poziomach. Po osiągnięciu ustawionego poziomu, motocykl odcina moc. Nie jest to gwałtowne odcięcie, ale nie będziesz w stanie utrzymać wheelie. Działa bardzo dobrze w tym sensie, że zapobiega przewróceniu się.

Poza tym są pewne różnice w układzie na desce rozdzielczej i nowe funkcje.

Dodali ogranicznik obrotów na zimno - tak samo jak ma BMW. Musi się rozgrzać, zanim będzie można kręcić wyżej niż 5500.

Czujnik kąta pochylenia był oczywiście fajną funkcją.
 
#2 ·
Cześć kolego. Mam otrzymać mojego Evo za 3 tygodnie i nie mogę się doczekać. W przeszłości posiadałem wszystkie 3 generacje. Miałem kilka lat przerwy od bestii z innym stylem motocykla, ale wezwała mnie z powrotem.

Zaskoczony możliwością odczuwania zmiany krzywki. Miałem nadzieję, że będzie płynna jak system BMW, w przeciwieństwie do nagłego skoku mocy/momentu obrotowego.

Przełamałem się i zdecydowałem się na pełny Akra, więc będzie to bestia.
 
#20 ·
Cześć kolego. Mam otrzymać mojego Evo za 3 tygodnie i nie mogę się doczekać. W przeszłości posiadałem wszystkie 3 generacje. Miałem kilka lat przerwy od bestii z innym stylem motocykla, ale wezwała mnie z powrotem.

Zaskoczony możliwością odczuwania zmiany krzywki. Miałem nadzieję, że będzie płynna jak system BMW, w przeciwieństwie do nagłego skoku mocy/momentu obrotowego.

Przełamałem się i zdecydowałem się na pełny Akra, więc będzie to bestia.
Cześć kolego, spodziewam się otrzymać mojego 1390 R w ciągu najbliższych kilku tygodni, również zdecydowałem się na pełny akro i remap. Nie zdecydowałem się na pełne systemy wyścigowe w poprzednich motocyklach, czy był problem z uzyskaniem ubezpieczenia?
 
#3 ·
Nie jest to odczuwalne w takim sensie, że następuje nagły skok mocy. To bardziej tak, jakbyś dodał 20% więcej gówna do doświadczenia „shit hits the fan”. Czuję jednak, że motocykl jest bardziej żądny obrotów niż 1290. Po prostu chce, żebyś dodał więcej.
Jest zauważalnie szybszy, prawdopodobnie dzięki połączeniu większej mocy, lepszego prowadzenia, zawieszenia itp. Z pewnością zabójca prawa jazdy...
 
#5 ·
Właśnie dostałem mojego 1390 Evo, przejechałem dopiero 50 mil. Pogoda w Stoke-on-Trent była do bani.
Za wcześnie, żeby porównywać go z moim 1290 Evo.
Jak powiedział Mcn, niektóre funkcje na desce rozdzielczej są małe i trudne do odczytania na pierwszy rzut oka.
Czekam na serwis po 600 milach, aby zwolnić wszystkie ustawienia.
 
#6 ·
Właśnie otrzymałem moją 1390 Evo. Zrobiłem pętlę 50 mil, żeby zacząć docierać opony.

Pierwsze wrażenia - prowadzenie jest wspaniałe, tak dobre, jak pamiętam na mojej Gen 3 1290, jeśli nie lepsze. Świetne w wygładzaniu nierównych nawierzchni (właśnie zjechałem z Multi V4, która była genialna i to jest prawie tak dobre, co nie jest złe dla super naked).

Hamulce bez zmian, tak dobre, jak pamiętam z mojej Gen 3.

Moc i moment obrotowy - ciągnie przez cały zakres obrotów, nawet na 5/6 biegu, ALE miałem standardową Gen 3, podczas gdy moja 1390 ma pełny Akra, więc nie ma porównania.

Największa rzecz - nie jestem pewien, czy stała się bardziej miękka?? Na mojej Gen 3 mogłem jechać z prędkością 30 mph na 2 biegu, dać trochę gazu i byłem na tylnym kole. Teraz jadę z tą samą prędkością na tym samym biegu, chwytam ogromną garść gazu i nic. Przyspiesza wystarczająco dobrze, ale nie dostaję tego samego uderzenia momentu obrotowego, które natychmiast podnosi przednie koło. Tryb wydajności/reakcja na gaz na torze, więc to nie może być to. Czy ktoś jeszcze to zauważył?

Uwielbiam też wygląd, jest wspaniały.

Och....wszedłem w to z otwartymi oczami na temat elektronicznych gremlinów KTM. Drugi raz włączam i 'Body Control Unit Failure'. Wyłączenie/ponowne uruchomienie nie naprawia tego. Czy to w zasadzie oznacza awarię IMU?? Zignorowałem to i jeździ dobrze, więc nie jestem pewien, czy faktycznie jest problem?

7 tysięcy mil na mojej Ducati, ani jednego problemu, pierwsze 50 mil na tym i problemy elektroniczne. Przynajmniej się tego spodziewałem.
 
#7 ·
Otrzymałem teraz moją 1390 EVO i przejechałem już kilka kilometrów. Moje pierwsze wrażenia w porównaniu do mojej "starej" 1290 EVO z 2023 roku są następujące:

Najbardziej zauważalną różnicą jest prowadzenie. Motocykl wydaje się super lekki w porównaniu do 1290. Mimo że jest cięższy o 1 kg, motocykl wydaje się lżejszy o 20 kg podczas przerzucania go z boku na bok. Nie wiem, jak bardzo ta różnica wynika z opon Power GP, ponieważ wcześniej ich nie testowałem. Jeździłem na S22, Rosso 4 i Rosso 4 Corsa na 1290. Będzie to dla mnie zaskoczeniem, jeśli wynika to tylko z opon, ponieważ "zwrotność" w 1390 jest radykalnie lepsza niż w 1290.

Różnica w mocy nie jest tak duża i powiedziałbym, że nie warto robić ulepszenia tylko na podstawie mocy. Czujesz działanie shiftcam i przy około 6000 - przednie koło idzie prosto w górę.

Przełożenia zmieniły się na lepsze. Teraz 5. bieg jest użyteczny przy prędkościach dozwolonych na drodze. Powiedziałbym, że 1. i 2. bieg również działają inaczej. Myślę, że są dłuższe niż w 1290 - muszę więcej pojeździć tym motocyklem, żeby się upewnić..

Zawieszenie również wydaje się nieco lepsze. Motocykl wydaje się bardziej stabilny i jest bardziej odczuwalny "magiczny dywan" podczas jazdy po nieco wyboistych drogach w szybkim tempie.

Hamulce - Tak naprawdę nie czuć żadnej różnicy w stosunku do 1290. Fajną funkcją jest to, że można teraz regulować "wgryzienie" hamulca w nowym pompie hamulcowej.

Funkcja antiwheelie - Działa bardzo dobrze, ale bardziej jak funkcja antyprzewrotkowa. Nie będziesz w stanie unosić się na wheelie z wciśniętą przepustnicą na różnych poziomach. Po osiągnięciu ustawionego poziomu motocykl odcina moc. Nie jest to gwałtowne odcięcie, ale nie będziesz w stanie utrzymać wheelie. Działa bardzo dobrze w tym sensie, że zapobiega przewróceniu się.

Poza tym są pewne różnice w układzie na desce rozdzielczej i nowe funkcje.

Dodali ogranicznik obrotów na zimno - tak samo jak ma BMW. Musi się rozgrzać, zanim będzie można wkręcać na więcej niż 5500.

Czujnik pochylenia był oczywiście fajną funkcją.
Cześć, czy twój nowy 1390 evo wydaje z siebie głośny, jakby stukający dźwięk od 2800 obr./min do 3300 obr./min??? A potem znika???cheers
 
#9 ·
Dzięki za odpowiedź kolego, tak, dealer powiedział, że to jedyny sposób, aby pozbyć się stukania z zaworu wtórnego powietrza. Kup zestaw do usuwania SAS plus Full akro i remap, a także kierunkowskazy muszą być odłączone, zanim będzie można go uruchomić. A potem jest to tylko do jazdy po torze, a nie po drogach publicznych. Czy twoje kierunkowskazy są odłączone???
 
#11 ·
Dzięki za odpowiedź kolego, tak, dealer powiedział, że to jedyny sposób, aby pozbyć się odgłosu stukania z zaworu wtórnego powietrza. Kup zestaw do usuwania SAS plus Full akro i remap, a także kierunkowskazy muszą być odłączone, zanim będzie można go uruchomić. A potem jest tylko do jazdy po torze, a nie po drogach publicznych. Czy twoje kierunkowskazy są odłączone???.
Jeśli masz normalny standardowy wydech i mapę, to nie powinno być żadnych odgłosów stukania, w przeciwnym razie to tak, jakby sprzedawać motocykl z wadą. Zdecydowanie nie musisz kupować pełnego systemu i mapy, aby motocykl działał tak, jak powinien. Ale jeśli masz system Akra bez SAS / mapy, to nie jestem pewien.

Z pełnym systemem i mapą muszą włożyć przełącznik przekaźnikowy, aby zastąpić ustawienia elektroniczne, aby kierunkowskazy nadal działały. Nadal otrzymujesz ostrzeżenia na desce rozdzielczej o usterkach, ale wszystko działa dobrze.
 
#10 ·
Mój nadal nie miał pierwszego serwisu zarezerwowanego na 29.
Nie mogę powiedzieć, żebym miał ten sam problem, kolego.
Jedynym problemem, jaki miałem, było nasmarowanie łańcucha z motocyklem na biegu na stojaku serwisowym. Wyrzuciło mnóstwo błędów. Kontrolka silnika zgasła po 2 dniach.
Jednak opcja kontroli wheelie/wysokości wydaje się zniknęła!
Jakieś pomysły?
 
#12 ·
Mój jeszcze nie miał pierwszego serwisu zarezerwowanego na 29.
Nie mogę powiedzieć, żebym miał ten sam problem m8.
Jedynym problemem, jaki miałem, było nasmarowanie łańcucha z motocyklem na biegu na stojaku paddock. Wyrzuciło mnóstwo błędów. Kontrolka silnika zgasła po 2 dniach.
Jednak opcja kontroli wheelie/wysokości wydaje się zniknęła!
Jakieś pomysły?
Mój pierwszy serwis jest dopiero 7 czerwca, ale poza ostrzeżeniami na desce rozdzielczej dla kierunkowskazów / jednostki sterującej nadwoziem, o których powiedziano mi, że wystąpią z powodu przekaźnika dla pełnego układu wydechowego, motocykl jak dotąd był bez zarzutu.

Zakładam, że włączyłeś/wyłączyłeś motocykl i po chwili się nie posortował?
 
#22 ·
...Spróbuj "go compare", możesz wprowadzić szczegóły motocykla w formie fabrycznej, uzyskać wyceny, a następnie spróbować ponownie z modami - ale im więcej modów, tym mniej ubezpieczycieli, którzy to pokryją, i to często stąd pochodzi wzrost ceny, ponieważ najtańsi ubezpieczyciele mają tendencję do odrzucania wszystkiego, co bardziej ekstremalne niż nakładka na zbiornik.
 
#24 ·
Miałem pierwszy serwis, bez problemów.
To trochę odbiega od tematu, miałem Ruroc eox z Bluetooth Shockwave.
Motocykl go nie znajduje, nie ma problemu z Atlasem 4.0. Więc motocykl jest ok. Czy ktoś jeszcze miał problemy? Tak, kupiłem pomarańczowy!
Czy mogę zapytać, ile zapłaciłeś za pierwszy serwis? Bo ja mam swój w piątek, ale dealer właśnie powiedział mi, że to 350 funtów z VAT i jestem skłonny anulować z zasady, bo to rozbój. Nigdy nie zapłaciłem więcej niż 270 funtów i to było w Ducati, więc nie widzę, jak KTM może żądać 350 funtów
 
#28 ·
Aktualizacja po 700 milach - zawieszenie Evo

Został wykonany pierwszy serwis, więc chciałem podzielić się moimi przemyśleniami na temat elektronicznego zawieszenia, zwłaszcza w porównaniu do Multistrady V4S.

Ogólnie rzecz biorąc, uznałem je za sztywne. Przejechałem pierwsze kilkaset mil na automatycznej regulacji tłumienia, ponieważ to było moje domyślne ustawienie w Multi, ale uznałem, że jest zarówno trochę za sztywne, jak i, co ważniejsze, bardzo niespójne.

Pewnego razu przejechałem tę samą trasę - która jest moją regularną ulubioną, więc znam ją na wylot - dzień po dniu, w tych samych słonecznych warunkach 20°C, o tej samej porze dnia i przy tym samym ciśnieniu w oponach. Rower odczuwalnie różnił się między tymi dwoma dniami. Drugiego dnia droga wydawała się nieskończenie bardziej wyboista.

O ile nie jedziesz po dokładnie tym samym kawałku asfaltu co do milimetra, motocykl/droga będą odczuwalne inaczej za każdym razem, ponieważ system dostosowuje się inaczej. Osobiście mi się to nie podobało.

Warto również zauważyć, że było znacznie sztywniejsze niż Multistrada, która sunęła po drodze.

To poświęcenie, które trzeba ponieść dla 17-calowych kół.

Co prawda drogi w mojej części świata należą do najgorzej ocenianych nawierzchni w Wielkiej Brytanii i są kompletnym bałaganem, jednak szybko ujawniają wszelkie wady zawieszenia.

Od tego czasu zacząłem używać ustawienia tłumienia 'Street' i ponieważ jest to ustawienie wstępne, stwierdziłem, że jest znacznie bardziej elastyczne na wybojach i znacznie bardziej spójne. To jest teraz moje domyślne ustawienie do jazdy po drogach w Wielkiej Brytanii.

Pozostałe ustawienia wstępne są również spójne, ale uznałem, że Sport jest zbyt sztywny dla naszych nawierzchni, a Comfort trochę za miękki i bujający do dynamicznej jazdy.

Niektórzy będą chcieli wiedzieć, czy z perspektywy czasu nadal zdecydowałbym się na Evo? Myślę, że wolałbym standardowy R, gdybym mógł cofnąć się w czasie.