KTM Owners Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
Discussion starter · #23 ·
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van als je een van de pechvogels bent, denk ik. Ik ben mijn eigen ergste vijand als het gaat om dit soort dingen, ik had een BMW S1000rr en er is blijkbaar van alles mis mee. Ik begon de horrorverhalen te lezen en de YouTube-video's te bekijken en dat was genoeg om me ervan te overtuigen hem te verkopen. De motor was perfect in orde, maar ik trapte in de negatieve hype. Hetzelfde met mijn 790. Hij is perfect in orde, een geweldig machientje dat heel leuk is, maar die kaas-nokkenasvideo's kunnen in je hoofd gaan zitten.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van of je een van de ongelukkigen bent, denk ik. Ik ben mijn eigen ergste vijand als het om dit soort dingen gaat, ik had een BMW S1000rr en er is blijkbaar van alles mis met ze. Ik begon de horrorverhalen te lezen en de YouTube-video's te bekijken en dat was genoeg om me ervan te overtuigen hem te verkopen. De motor was perfect in orde, maar ik trapte in de negatieve hype. Hetzelfde met mijn 790. Hij is perfect in orde, een geweldig machientje dat enorm leuk is, maar die kaas-nokkenasvideo's kunnen in je hoofd gaan zitten.
S1000XRs hadden blijkbaar ook kaas-nokkenassen, de mijne is net doorverkocht met meer dan 47.000 mijl op de teller en zong prachtig als altijd...

Discussion starter · #25 ·
Elke auto en motorfiets heeft horrorverhalen over een defect onderdeel. Het is gemakkelijk om de twijfel toe te laten en het kan het bezit gemakkelijk verpesten. Ik ga gewoon reguliere olieverversingen doen, het serviceplan volgen en van de motor genieten. Als er iets gebeurt, dan zal ik het dan afhandelen.

Precies. Elke auto en motorfiets heeft horrorverhalen over een defect onderdeel. Het is gemakkelijk om de twijfel toe te laten en het kan het bezit gemakkelijk verpesten. Ik ga gewoon regelmatig olie verversen, het serviceplan volgen en van de motor genieten. Als er iets gebeurt, dan behandel ik het dan.
Ja, precies mijn plan... Ik heb een garantie van derden op mijn 1290 voor het geval dat, er nooit een probleem mee gehad, maar had het niet lang genoeg om erachter te komen, slechts 19k mijl op de klok... mijn 790 adv R heeft nu 14k mijl op de klok maar had zijn jaarlijkse en 9k mijl service in juli gedaan en het is FSH daarvoor, dus heeft geen dealer nodig tot 18k, volgende juli, wanneer dat komt zal ik een snelle blik onder de kleppendeksels werpen, als het slecht is, zal ik het direct inleveren en gratis een nieuwe kop krijgen, als het allemaal goed is, dan doe ik de klepservice zelf en leef de rest van het leven van de motor met 100% gemoedsrust

Precies. Elke auto en motorfiets die gemaakt is, heeft horrorverhalen over een defect onderdeel. Het is gemakkelijk om de twijfel toe te laten en het kan het bezit gemakkelijk verpesten. Ik ga gewoon regelmatig olie verversen, het serviceplan volgen en van de motorfiets genieten. Als er iets gebeurt, dan pak ik het dan aan.
Als ik olie ververs, laat ik het altijd in een schone container lopen en sleep ik dan een magneet door de olie en inspecteer ik het filter grondig. Geeft je een indicatie of er iets misgaat... zoals je zegt, je kunt alle meningen van experts online lezen die geen KTM bezitten en je vertellen dat hij kapot gaat. Er is een element van geluk betrokken bij alle mechanische dingen. Ik werk aan auto's en er zit wat vreselijk spul tussen en ik ben er vaak verbaasd over dat mensen het blijven kopen... rijd op je motor, ververs de olie.

Discussion starter · #28 ·
Je hebt gelijk, het is een element van geluk. Ik had een BMW S1000rr, mijn droommotor, kocht hem en sloot me aan bij het eigenarenforum, zoals je doet. Meteen gebombardeerd met de gebruikelijke dingen, wacht tot dit misgaat, dat misgaat, ze staan bekend om deze fout, die fout etc. Neemt echt de glans weg van het bezitten van een. Ik twijfel er niet aan dat er een probleem is met de KTM, er lijkt tegenwoordig een probleem te zijn met elke motor en auto, maar niet elke 790/890 ligt in stukken in een of andere dealer of garage van de eigenaar. Ik zal er alles aan doen om mijn kleine scalpel te onderhouden, hoop dat het goed is en geniet van de rit.

Bekijk een YouTube-video van een 790 na slechts 2000 mijl sinds de nieuwe nokkenas en volgers.
De nieuwe nokkenassen zien er niet goed uit!
Na alle beweringen van de fabriek over de 690-tuimelaars ben ik niet verrast dat het bovenstaande geen oplossing is.

Als ik me goed herinner, werd het hele 690-nokkenasprobleem geweten aan het niet gebruiken van de juiste kwaliteit motorex-olie die voor die motor was geformuleerd, bla bla bla.

Hetzelfde/vergelijkbare probleem op deze motoren??

Als ik me goed herinner, werd het hele 690 nokkenasprobleem geweten aan het niet gebruiken van de juiste kwaliteit motorex olie die voor die motor was geformuleerd, bla bla bla.

Zelfde/vergelijkbaar probleem op deze motoren??
Waarschijnlijk niet. De laatste theorie is onvoldoende oliedruk bij stationair/lage toerentallen

Zijn er al tekenen van dit probleem geweest bij de CF Moto- of Kove 800-motoren?
Hier is een gedachte: worden de koppen in China gemaakt?
Wie zou er baat hebben bij een afgewaardeerde KTM die voor een Knock Down Price van de curatoren gekocht zou kunnen worden?
Ik laat je achter met een kleine gedachte.
Een paar jaar geleden werd een Brits bedrijf genaamd London Taxis International overgehaald om de componentenproductie naar China te 'offshoren'. Een van de geoffshorede componenten was het stuursysteem. De stuursystemen faalden en de voertuigen werden teruggeroepen, maar plotseling kon de Chinese leverancier niet helpen.
LTI ging failliet en werd vervolgens overgenomen door een Chinees bedrijf. Wonder boven wonder werd er al snel een herzien stuursysteem geproduceerd!

Ik verzin dit niet: dit staat in Wiki

In oktober 2012 werd het bedrijf, na een opschorting van de verkoop als gevolg van de ontdekking van een ernstige fout met de stuurcomponenten van het voertuig en na het niet verkrijgen van nieuwe financiering, in vrijwillige administratie geplaatst.[8][9] De onlangs gespecificeerde defecte stuurcomponenten waren afkomstig van Geely-leverancier Gang Yang in China.[10][11]
In februari 2013 werden bepaalde activa van The London Taxi Company van de beheerder PricewaterhouseCoopers gekocht door Geely.[12][13] Het bleef handelen als The London Taxi Company tot het in september 2017 werd omgedoopt tot de London EV Company, die elektrische bedrijfsvoertuigen ontwikkelde in een nieuwe fabriek in de buurt van Coventry, waarvan de eerste in productie een elektrische taxi was - de LEVC TX.

Wie zou er baat hebben bij een gedevalueerde KTM die kan worden gekocht tegen een Knock Down Price van de curatoren?
Een paar jaar geleden werd een Brits bedrijf genaamd London Taxis International overgehaald om de componentenproductie naar China te 'offshoren'. Een van de ge-offshorede componenten was het stuursysteem. De stuursystemen faalden en de voertuigen werden teruggeroepen, maar plotseling kon de Chinese leverancier niet meer helpen.
LTI ging failliet en werd vervolgens overgenomen door een Chinees bedrijf. Wonder boven wonder werd er al snel een herzien stuursysteem geproduceerd!

Ik verzin dit niet: dit staat in Wiki

In oktober 2012 werd het bedrijf, na een opschorting van de verkoop als gevolg van de ontdekking van een ernstige fout met de stuurcomponenten van het voertuig en na het mislukken van een poging om nieuwe financiering te verkrijgen, in vrijwillige administratie geplaatst.[8][9] De onlangs gespecificeerde defecte stuurcomponenten waren afkomstig van Geely-leverancier Gang Yang in China.[10][11]
In februari 2013 werden bepaalde activa van The London Taxi Company gekocht van beheerder PricewaterhouseCoopers door Geely.[12][13] Het bleef handelen als The London Taxi Company totdat het in september 2017 werd omgedoopt tot London EV Company en elektrische bedrijfsvoertuigen ontwikkelde in een nieuwe fabriek in de buurt van Coventry, waarvan de eerste in productie een elektrische taxi was - de LEVC TX.
Hoewel ik denk dat dat in dit geval vergezocht is, is het vreemd dat het probleem niet eerder werd opgemerkt, maar het lijkt wel opgelost te zijn met de latere 890 en hopelijk 990's. Maar aangezien de 790 nog steeds in productie is, weten ze zeker het exacte probleem als ze tests hebben gedaan en de componenten dienovereenkomstig hebben herzien. Het is ook vreemd dat de oliedruk te laag is, want de oliedruksensor zou toch zo moeten worden gekalibreerd dat hij een foutmelding geeft als hij zelfs maar een beetje onder het werkbereik zit (dat al vrij breed is), maar hij lijkt niet eens aan te gaan, zelfs niet ver onder het werkbereik en KTM schept ook steeds op over hun 3-pomps geforceerde smeersysteem, zo grappig dat dat het zwakste punt is...

Wie zou profiteren van een gedevalueerde KTM die kan worden gekocht tegen een Knock Down Price van de curatoren?
Het verhaal dat ik heb gelezen (op de FB cams thread) is dat na het licentiëren van het motorontwerp aan CF Moto, CF Moto revisies aan de kop heeft aangebracht en deze vervolgens aan KTM heeft aangeboden, die weigerde ze te gebruiken.

Ik weet niet zeker wat die revisies waren, behalve een verandering in het ademhalingssysteem van het nokkenasgebied.

Van wat ik heb verzameld (van YouTube en FB) is dat het probleem niet één ding is, dus waarschijnlijk geen probleem met de nokkenascoatings.
Ik denk niet dat het oliedruk is, maar het zou zeker de olie stroom bij de nokkenas jets kunnen zijn. Het pad dat de olie naar de jets aflegt, is niet optimaal, dus er hoeft niet veel mis te gaan (en in bewerkingstoleranties of achtergebleven spanen) om een lage stroom en dus een nokkenasslijtageprobleem te veroorzaken.
Dit zou moeten betekenen dat een kop- en nokkenaswissel het probleem oplost, maar uit de meest recente video lijkt dat misschien niet het geval te zijn... dus wat gebeurt hier echt...:unsure:

Als de CF Moto & Kove 800's er echter geen last van hebben, dan zou dat "ons" kunnen helpen bepalen wat het probleem werkelijk is, of betekenen dat we die 800's in de toekomst gewoon moeten kopen.

Als ik het me goed herinner, werd het hele 690 nokkenasprobleem geweten aan het niet gebruiken van de juiste kwaliteit motorex olie die voor die motor was geformuleerd, bla bla bla.

Zelfde/vergelijkbaar probleem op deze motoren??
Dat was absolute shit. KTM heeft ongeveer 16 verschillende pogingen gedaan om het probleem op te lossen voordat ze de cilinderkop voor modeljaar 17 volledig opnieuw ontwierpen.
Bij Husky moest je Belray olie gebruiken.
De mijne faalde omdat de pin die de rol vasthield, eruit werkte, eenmaal niet ondersteund aan één uiteinde brak de arm af waardoor de rol zich in de nokkenaskettingtunnel kon werken en de krukas verbrijzelde.
kan niet zien dat olie dat veroorzaakt.

21 - 40 of 53 Posts